Wissenschaftliche LiteraturCommunication
Eine Auswahl unserer Fachbücher
Falls bei Ihnen die Veröffentlichung der Dissertation, Habilitation oder Masterarbeit ansteht, kontaktieren Sie uns jederzeit gern.
Falk Wagner
Quantitative Credit Risk Management for Credit Limit Control of Subscribers to Mobile Communication Services
Schriften zum Mobile Commerce und zur Mobilkommunikation
Protecting the base of existing customers from churn is a strategic lever for revenue protection of mobile communication service providers. Understanding customers’ sensitivities to changes in billing amounts creates an under-valued opportunity to reduce customer churn for non-payment. [...]
BonitätsprüfungCredit ScoringKreditrisikomanagementKreditwürdigkeitMobilkommunikationStatistikWirtschaftsinformatikZahlungsausfallRainer Matischek
Real-Time Communication MAC Protocols for Wireless Sensor Networks
For Automotive and Industrial Applications
Schriftenreihe technische Forschungsergebnisse
The ongoing integration and miniaturization of computing and wireless communication devices has enabled a multitude of new applications. While the most obvious example of the advance of the last few years is the mobile phone, another promising wireless application is emerging from a recent field of research,…
Automotive Sensor ApplicationsElektrotechnikFieldbus SystemsIngenieurwissenschaftMAC ProtocolsReal-Time ProtocolsTechnikwissenschaftWireless Sensor NetworksMariana Stamm
Essays on Asymmetric Markets
Advertising, Collusion and Mobile Telecommunications
Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis
In day-to-day business, managers are accustomed to think of their competitors as individuals who differ in size, cost structure and, for example, consumer appeal. Yet, most research in the field of industrial organization maintains the assumption of symmetry between firms. This book contains a collection of three…
AdvertisingBetriebswirtschaftslehreCollusionGermanyHotelling GameIncreasing DominanceMobile TelecommunicationsMobilfunkMVNOOligopolyStructural EstimationVolkswirtschaftslehreMartin Krohn
Architekturentwicklung von Roadside-Backbone-Netzwerken für landgebundene Verkehrswege
Forschungsergebnisse zur Informatik
Der Bedarf mobiler Nutzung von Internet- bzw. Mehrwertdiensten wächst derzeit stetig. Zusätzlich erfordern multimediale Dienste wie Video-on-Demand in wachsender Qualität immer leistungsfähigere Kommunikationsverbindungen. Insbesondere auf Verkehrswegen entsteht zur Zeit zusätzlich zum Bedarf an Mehrwertdiensten…
Backbone-NetzwerkDienstgüterIEEE 802.11pIEEE 1609InformatikIntelligent Transportation System (IST)ITS-DiensteKontextbasierende FunktionsprinzipienMehrwertdiensteMobile CommunicationNetzwerktopologieQuality ServiceRechnerarchitekturStraßenverkehrVehicle-to-Roadside-CommunicationSteven Setyadi Kasih
Patent Management in Knowledge-Intensive Firms
Theoretical Concept and Empirical Analyses
In light of a growing interest in patent management in research, policy, and practice, this study offers scholars a detailed definition and categorization of patent management at the process level. Utilizing rich qualitative and quantitative empirical data, the author analyzes how professional patent management…
ElectronicInnovation ManagementIntellectual PropertyKnowledge-Intensive FirmsPatentStrategic ManagementStrategyTelecommunicationEva Krodel
Öffentlich-rechtliche und privatrechtliche Rundfunkorganisation in Großbritannien im Lichte der Rundfunkfreiheit
Eine Untersuchung in vergleichender Perspektive zum deutschen Recht
Die Europäische Menschenrechtskonvention hat Leitfunktion für den Grundrechtsschutz in Europa. Auch in Großbritannien kommt ihr über den Human Rights Act eine Schlüsselrolle zu. Die Abhandlung widmet sich der speziellen Frage, inwieweit die Strukturen der öffentlich-rechtlichen und privatrechtlichen…
Art. 10 EMRKBBCGroßbritannienHuman Rights ActÖRROffice of Communications (OFCOM)PluralismusRechtsvergleichRundfunkRundfunkaufsichtRundfunkfreiheitRundfunkorganisationRundfunkrechtThomas Jean Pierre Wiechert
The Economics of Contactless Payment
An Analysis of the Financial Impact of Near Field Communication on Stationary Retailers
Eine Reihe von Einzelhändlern hat damit begonnen, kontaktlose Zahlungstechnologie zu testen und zu implementieren. Andere Firmen, aus verschiedenen Industrien, haben sich im NFC Forum zusammengeschlossen, um diese Technologie in mobile Endgeräte, vor allem Mobiltelefone, zu integrieren. Die gemeinsam entwickelte…
BetriebswirtschaftslehreBezahlsystemeBezahlverfahrenEinzelhandelFinanzmanagementHandyKontaktlosMobile PaymentMobiltelefoneNear Field CommunicationNFCRFIDTransaktionenStefanie Alexa Stadler
Multimodal (Im)politeness
The Verbal, Prosodic and Non-Verbal Realization of Disagreement in German and New Zealand English
PHILOLOGIA – Sprachwissenschaftliche Forschungsergebnisse
This study aims to broaden our understanding of cross-cultural differences in communication behaviour. To this end, the present study employs an innovative methodology, which combines a traditional approach to speech act research – based on verbal communication – with prosody and non-verbal communication, in order…
Communication BehaviourCross-Cultural CommunicationDisagreementGermanNew Zealand EnglishNon-Verbal CommunicationPolitenessPragmaticsProsodySpeech ActSprachwissenschaftStephanie Rohac
Individual Cultural Intelligence
A Comparison to Other Individual Models of Intercultural Success, Its Assessment, and Individual Cross-Cultural Metacognition in Learning and Training
RELEVANCE.
Organizational success in international business depends heavily on the individual’s ability to manage cross-cultural interaction. There is a growing organizational demand to assess and train individual’s cross-cultural flexibility and self-regulated learning ability in cross-cultural contexts.…
Cross-cultural successCultural IntelligenceDiversityHuman Resources DevelopmentIntercultural communicationIntercultural PsychologyInterkulturelle KommunikationInterkulturelle PsychologieKulturelle IntelligenzAndré Westphal
Corporate Identity im Internet
Eine Evaluation virtueller Unternehmens-Kultur
INTERNET – Praxis und Zukunftsanwendungen des Internets
Das Streben nach einer einzigartigen „Corporate Identity“ beschäftigt sowohl die Autoren von Management-Leitfäden als auch die Forschenden in beispielsweise Betriebswirtschaftslehre, Kommunikationswissenschaften und Psychologie. Praktiker und Wissenschaftler sind sich zwar einig, dass Unternehmen über eine…
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