Erziehungswissenschaft
SchulpädagogikSchriftenreihe
Studien zur Schulpädagogik
ISSN 1435-6538 | 96 lieferbare Titel | 57 eBooks
Sonja Čotar Konrad / Darjo Felda / Tina Štemberger
Contemporary Perspectives on Early Childhood Education and Care
– in englischer Sprache –
Hamburg 2023, Band 96
The monograph »Contemporary perspectives on early childhood education and care« consists of ten chapters that theoretically and empirically address some of the key areas of quality of ECEC.
In the first chapter »The preschool teacher:…
Berufliche BildungChild participationDidacticsDidaktikEarly childhood educationECECEducationErziehungswissenschaftFrühkindliche BildungInclusionInklusionLebenslanges LernenLifelong learningMigrationPädagogikPedagogySandra Mršnik / Majda Cencič / Daniel Doz / Darjo Felda / Mara Cotič
– in englischer Sprache –
Hamburg 2022, Band 95
Different learning theories have attributed great importance to problem solving, but the perception of what influences the problem solving and what problem solving is really about differed significantly between theories. From the conception that…
DidaktikLernumgebungPädagogikProblemlösungPetra Gregorčič Mrvar / Katja Jeznik / Jana Kalin / Robi Kroflič / Jasna Mažgon / Marjeta Šarić / Barbara Šteh
New Perspectives on School Counselling
– in englischer Sprache –
Hamburg 2022, Band 94
The monograph entitled New Perspectives on School Counselling presents some of the theoretical and empirical analyses, looking at the school counselling service in schools and providing some recommendations for future work. [...]
Child participationCorona-PandemieErziehungswissenschaftInclusionPädagogikPsychologeSchülerSchulberatungSchuleSonja Čotar Konrad / Mara Cotič / Darjo Felda / Jurka Lepičnik Vodopivec / Milena Valenčič Zuljan / Amalija Žakelj / Tina Štemberger
Classroom Climate: Student and Teacher Perceptions
Hamburg 2021, Band 93
The scientific monograph entitled Classroom Climate: Student and Teacher Perceptions comprises the theoretical and empirical sections.
The theoretical section focuses on the justification of the school’s role of a place that…
BildungsprozessDidaktikKommunikationLernumgebungPädagogikSchuleMatteo Carmignola / Daniela Martinek (Hrsg.)
Persönlichkeit – Motivation – Entwicklung
Festschrift für Franz Hofmann
Hamburg 2021, Band 92
BildungswissenschaftEmotionenMotivationMotivationspsychologiePädagogikPersönlichkeitsbildungSchuleSchulentwicklungSchulforschungSchulpraxisSelbstwirksamkeit[...] Das Ziel der Herausgeber*innen, den Wirkungsbereich Franz Hofmanns in Aus-, Fort- und Weiterbildung aufzuzeigen und zu würdigen, ist [...] über das Maß hinaus gut gelungen.
[...] Der Herausgeberband stellt eine Publikation dar, die das Wirken Franz Hofmanns auf vielschichtige Weise [...]
Sabine Fink-Pomberger
Persönlichkeitsentwicklung bei Lehrpersonen
Förderung der Resilienz durch Stärkung der emotionalen Kompetenz
Hamburg 2021, Band 91
Persönliche Entwicklung im schulischen Kontext involviert Bedürfnisse und Erwartungen sowie Visionen von Lehrenden für die eigene Zukunft. Ein hohes Maß an Eigenverantwortung, Engagement und Selbstmotivation sind wichtige Bestandteile zur…
AchtsamkeitEmotionale KompetenzErziehungswissenschaftKohärenzgefühlPersönlichkeitsentwicklungResilienzSchuleSchulpädagogikSelbstregulationSelbstwahrnehmungSelbstwirksamkeitDarjo Felda / Mara Cotič / Boris Černilec / Amalija Žakelj / Milena Valenčič Zuljan
Effectiveness of the Learning Environment
Findings of Monitoring Mathematics Lessons
Hamburg 2020, Band 90
As mathematics classes should encourage different ways of thinking, creativity, formal knowledge and skills, and enable students to know the useful and meaningful side of mathematics, it is necessary that the organization of classes contributes…
LernumgebungMathematikunterrichtPädagogikAna Kozina (ed.)
Social, emotional and intercultural competencies for inclusive school environments across Europe
Relationships matter
Hamburg 2020, Band 89
»Overall this HAND in HAND project and book offers vital elements of a future framework for social and emotional education. The authors are to be commended for their lucidity, sensitivity and ambition in scope, as well as frankness…BeziehungenEducationEinführungEmotionale KompetenzenErziehungswissenschaftEUEvaluationImplementationInclusionInklusionInterventionPädagogikPolitikSchoolSchuleSoziale Kompetenzen
Darjo Felda
Mathematical Knowledge as a Passing Information or as a Useful Tool
Hamburg 2019, Band 88
For several decades now, the mathematics classes in Slovenian elementary schools have been too oriented towards mechanical learning of concepts and procedures, thus neglecting the understanding of said concepts and procedures. The pupils…
FähigkeitenGrundschuleKognitionLehreLernenMathematics ClassesMathematics TeachingMathematikunterrichtPädagogikPrimary SchoolRealistic ContextKatharina Pfeifer
Das pädagogische Potential eines Übergangsobjektes in Transitionskontexten
Ein „Schulteddy“ als nachhaltige Interventionsmaßnahme beim Übergang vom Kindergarten in die Grundschule
Hamburg 2019, Band 87
In unserem Bildungssystem werden insbesondere die institutionellen Transitionen als Gelenkstellen mit einem selektiven Mechanismus für die individuellen Bildungsbiographien gedeutet. Dies beginnt bereits mit dem Übergang von der KiTa in die…
ElementarpädagogikErziehungswissenschaftGrundschuleKindergartenNachhaltigkeitPotentialÜbergängeÜbergangsobjekt