Wissenschaftliche Literatur Elation
Eine Auswahl unserer Fachbücher
Falls bei Ihnen die Veröffentlichung der Dissertation, Habilitation oder Masterarbeit ansteht, kontaktieren Sie uns jederzeit gern.
Moritz Mink
Value Creation in Business-to-Customer and Customer-to-Customer Relationships
Three Empirical Studies
MERKUR – Schriften zum Innovativen Marketing-Management
This book covers two very relevant occurrences of customer relationships: The classical dyadic relationships between providers and its customers (B2C) and the more recent customer-to-customer relationships (C2C). Owing to the tremendous increase in customer connectivity through the web 2.0 and social media, especially the latter is rapidly gaining importance.
As a start, we introduce three quantitative/behavioral characteristics of classical B2C relationships:…
BetriebswirtschaftslehreC2CCustomer-to-Customer InteractionCustomer RelationshipsMarketingOnline-WerbungOnline Forum ManagementRelationship CharacteristicsRelationship MarketingService MarketingService QualitySoziale MedienVirtual CommunitiesSonja Čotar Konrad / Mara Cotič / Darjo Felda / Jurka Lepičnik Vodopivec / Milena Valenčič Zuljan / Amalija Žakelj / Tina Štemberger
Classroom Climate: Student and Teacher Perceptions
The scientific monograph entitled Classroom Climate: Student and Teacher Perceptions comprises the theoretical and empirical sections.
The theoretical section focuses on the justification of the school’s role of a place that encourages the development of the student’s potentials where we aim to highlight that the teaching and learning of contents prescribed by the curriculum are coupled with other processes that are important for an individual’s…
BildungsprozessDidaktikHochwertige BildungKommunikationLernumgebungPädagogikPädagogische PraxisPeer-BeziehungenRolle der SchuleSchüler-Lehrer-BeziehungenSchuleSchulklimaKonstantin Lange
The Influence of Advisors, Advisor-Customer Relationships, and the Financial Crisis on Satisfaction and Retention of Retail Banking Customers
Three Empirical Studies
Innovatives Dienstleistungsmanagement
For retail banks, as for other continuous service providers, CRM literature has focused on retention as the goal, given the higher profitability of customers who stay with the firm, when compared to newly attracted customers. Research has found a multitude of reasons for customers to stay with their firm, ranging from social effects to customers’ age and socioeconomic status. Of the different reasons, customer satisfaction with the service provided has been identified as…
Customer Relationship ManagementCustomer RetentionDienstleistungsmanagementFinancial CrisisFinancial Market AdviceHousehold FinanceRetail BankingService MarketingStefan Letzelter / Manfred Letzelter
Statistik für Sportstudierende
Mit Anweisungen zum Gebrauch von SPSS
Schriften zur Sportwissenschaft
Vorlesungen, Übungen und Seminare in ‚Statistik‘ sind Studienfächer der Institute für Sportwissenschaft. Zur erfolgreichen Teilnahme an Veranstaltungen, vor allem aber für Examensarbeiten, werden Kenntnisse der Datenverarbeitung benötigt. Allerdings variiert die Zahl der entsprechenden Angebote und damit der Wissensstand erheblich. Hinzu kommt, dass manche Sportstudierende a priori eine negative Einstellung zu ‚Statistik‘ haben. Sie überschätzen die zum Verständnis…
DatenbeschreibungDateninterpretationKorrelationenParameterfreie TestsRegressionenSportwissenschaftSPSSStatistikVarianzanalysenBenedikt Schumm
Einführung von IT-Systemen für das Customer Relationship Management in kleinen und mittleren Unternehmen
Ein Modell zur Konfiguration unternehmensspezifischer Vorgehensmodelle
Studien zur Wirtschaftsinformatik
Die Einführung von IT-Systemen zum Customer Relationship Management (CRM) ist eine komplexe Aufgabenstellung. So werden die Unternehmen mit der Herausforderung konfrontiert, ihre Anforderungen an die Nutzung des CRM-Systems zu definieren und auf dieser Basis ein geeignetes System auszuwählen. Um diese Aufgaben zu lösen wurden in der Wissenschaft und Praxis zahlreiche Vorgehensmodelle entwickelt. Aufgrund der Eigenschaften des Projektes und den spezifischen Anforderungen…
CRMCRM-SystemeCustomer Relationship ManagementInformationstechnologieIT-SystemeKleine und mittlere UnternehmenKMUProzessmodelleSoftware EngineeringSystemeinführungVorgehensmodelleWirtschaftsinformatikRobert Celec (Ed.)
Modern Society’s Diverse Challenges
EUB. Erziehung – Unterricht – Bildung
The scientific monograph covers some of the most interesting research areas of the modern time.
Right at the beginning, we are confronted with discussion about the encouragement of mathematical thinking of preschool children through the nature photography prism.
Later on, we find out more about an interesting research of a possible impact of contemporary music on partner models, so that we could examine connections between these two important social…
BeziehungenBildungCreative IndustriesCultureEducationErziehungGenderGesundheitHealth CareInclusionInklusionKreativwirtschaftKulturModerne GesellschaftModern societyMusical identityMusikalische IdentitätPsychotherapiePsychotherapyRelationsAna Kozina (ed.)
Social, emotional and intercultural competencies for inclusive school environments across Europe
Relationships matter
»Overall this HAND in HAND project and book offers vital elements of a future framework for social and emotional education. The authors are to be commended for their lucidity, sensitivity and ambition in scope, as well as frankness about how there is so much more needing to be developed in this whole area.«Paul Downes, Ph.D., Institute of Education, Dublin City University [...]
AssessmantBeziehungenEducationEinführungEmotional competenciesEmotionale KompetenzenErziehungswissenschaftEUEvaluationImplementationInclusionInklusionIntercultural competenciesInterkulturelle KompetenzenInterventionPädagogikPolicyPolitikRelationshipsSchoolSchuleSocial competenciesSoziale Kompetenzen
Helmut Wasserbacher
Causal Inference and Causal Machine Learning for Data-Driven Management
Applications in Corporate Finance and Marketing
Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis
The availability of large amounts of data, coupled with artificial intelligence and machine learning as suitable techniques to exploit them, has led to increasing interest in data-driven management. Data are turned into insights, and insights into management decisions.
In the midst of this passion for artificial intelligence, practitioners must remain aware that most machine learning methods maximize predictive performance. This is not the same as identifying…
Causal machine learningDigital marketingKapitalstrukturKünstliche IntelligenzMarketingMaschinelles LernenOmnichannel marketingPaolo Renati
QED Coherence in Condensed and Living Matter
From Theoretical Frameworks to Epistemological Implications
Schriftenreihe naturwissenschaftliche Forschungsergebnisse
This book, based on the Author’s Ph.D. dissertation, is an unprecedented work consisting of an extended and detailed review of those scientific studies which give us a field perspective in describing condensed matter, water and, consequently, living matter.
The physical theoretical framework here presented, based on the inestimable work begun by heroic physicists (like Giuliano Preparata, Giuseppe Vitiello, Emilio, Del Giudice, Mae-Wan Ho, Hiroomi…
BioenergeticsBioenergetikBiologieBiologyBiophysicsBiophysikBoson CondensationBosonenkondensationCoherenceCondensed MatterDynamical OrderDynamische OrdnungEmergenceEntropiedissipationEntropy DissipationEntstehungKohärenzKondensierte MaterieLebende MaterieLiving MatterNetz des LebensPerceptionPhysicsPhysikQuantenbiologieQuantenfeldtheorieQuantum Field TheorySemanticsSemantikSymmetriebrechungSymmetry BreakingWahrnehmungWasserphasenWater PhasesWeb of LifeAli Riza Kilinc
Zwischen Loyalität und Verrat: Überlegungen zum Integrationsproblem von muslimischen Migranten
POLITICA – Schriftenreihe zur politischen Wissenschaft
In seinem jeweiligen Handlungsraum fühlt sich jeder Mensch seit Beginn der Zivilisation einer Kultur und einer Identität zugehörig. Er kennt in seiner Wertvorstellung, ob bewusst oder unbewusst, die Erscheinungsform von Loyalität und Verrat.
Unter dem Eindruck des langen, dunklen Schattens des derzeitigen Kapitalismus, im Widerspruch zwischen Loyalität und Verrat, geben sich Migranten gegenseitig die Schuld für ihre Zugehörigkeit und ihre Identität. Das…
Alexander ReckwitzDiskriminierungEtienne BilabarIntegrationIslamwissenschaftJohn PickardKarl MarxKollektive IdentitätKollektive KulturMigrantenMigrationNeoliberale IdeologiePierre BordieuPolitikwissenschaftPolitische PhilosophieSayyid QutbVerrat-Loyalität-Beziehung