Wissenschaftliche LiteraturPersonality
Eine Auswahl unserer Fachbücher
Falls bei Ihnen die Veröffentlichung der Dissertation, Habilitation oder Masterarbeit ansteht, kontaktieren Sie uns jederzeit gern.
Susanne Hörz
A Prototype of Borderline Personality Organization
Assessed by the Structured Interview of Personality Organization (STIPO)
Studienreihe psychologische Forschungsergebnisse
The diagnosis of personality disorders is a challenging task for clinicians and researchers, as the appropriate treatment depends to a large degree on a well-founded diagnosis. Examined in this study is the classification of personality pathology according to Otto Kernberg’s psychoanalytic theory of personality…
BorderlineDiagnosisDiagnostikDissertationOtto KernbergPersönlichkeitsorganisationPersönlichkeitsstörungenPersonality DisordersPersonality OrganizationPsychologiePsychologyPsychotherapiePsychotherapySTIPOBenjamin Albrecht
Decision-Making Under Risk and Ambiguity
An Investigation of Risk Behavior in Different Financial Situations and a Search for Relevant Personality Traits
Schriften zur differenziellen Psychologie
In our daily life, we have many things to decide. These decisions include more or less risk. Many situations where we have to decide between different options are financial decisions. Such financial decisions include the risk to lose or the possibility to win money. But what are the psychological factors which…
Decision-MakingEntscheidungsfindungFinancial decisionFinanzielle EntscheidungFMRIGierGreedInvestmentNeuroeconomicsNeuroökonomiePersönlichkeitseigenschaftenPersonality traitsPsychologieRisk gameRistk and ambiguityChristian Erik Schultz
Taxonomic Approach to Consumer Innovativeness
Relationship Between Patterns of Consumers‘ Personality Characteristics and Innovativeness
Studien zum Konsumentenverhalten
Relevant variables determining personality characteristics related to innovativeness Presentation of different consumer types Managerial and academic implicationsTarget Groups.
Lecturers and students of consumer behavior and marketing Marketing professionals in the consumer electronics…Cluster AnalysisConsumerConsumer PatternInnovativenessKonsumentenverhaltenMarketingPersonality CharacteristicsPersonalmanagementTaxonomyTechnological ProductsTheory of Planned BehaviourLucija Jancec / Jurka Lepicnik Vodopivec
Hidden Curriculum Determinates in Kindergartens and in Schools
Didaktik in Forschung und Praxis
„The research is multidimensional in the context of educational institutions; the elements of hidden curriculum are studied among (pre)school teachers which provides an important perspective among two basic educational institutions: kindergarten and primary school. At the same time it stresses the…EmpathieEmpathyErzieherHeimlicher LehrplanHidden CurriculumLehrerPersönlichkeitszugPersonality TraitsPreschool TeacherSchool TeacherSpace Characteristics
Bojan Jošt / Janez Vodičar
Sports Teacher and Coach
Schriften zur Sportwissenschaft
A coach’s role is not only that of a trainer, but also of an educator, teacher, psychologist, manager, consultant, animator, technologist, masseur, physiotherapist, etc. In order to successfully perform the professional role of a coach a person must first acquire the proper education and specific professional…
CompetenceKompetenzManagement of SportMotivationPädagogikPersonalitySkillSportSportlehrerSport TeacherSport TrainerSportunterrichtLucia Malär
Performance Implications and Implementation of Brand Personality
A Dyadic Perspective on Managers‘ Intentions and Consumers‘ Perceptions
MERKUR – Schriften zum Innovativen Marketing-Management
Die Persönlichkeit einer Marke entpuppte sich im Laufe der Zeit als wichtige Komponente einer Marke. Obwohl der Markenpersönlichkeit eine hohe Relevanz für den Markenerfolg zugesprochen wird, werden in dieser Studie wichtige Defizite der bisherigen Forschung über die Markenpersönlichkeit identifiziert und in die…
Brand PersonalityKonsumentenpersönlichkeitMarkenmanagerMarkenpersönlichkeitMarketingLucia Christoph Piesbergen
Die Wirkung von standardisierter Hypnose auf den Blutdruck
Verlauf des arteriellen Blutdrucks in Hypnose
Studienreihe psychologische Forschungsergebnisse
Die Zahl der Sterbefälle durch Herzerkrankungen ist in den Industrieländern, trotz Aufklärungskampagnen und veränderter Lebensweise, immer noch alarmierend hoch. Wichtiges Leitsymptom bei der Diagnose einer Herz-Kreislauferkrankung ist der arterielle Bluthochdruck (Hypertonie). Für Forschung und klinische Praxis…
BlutdruckDiastolischer DruckDifferential Personality QuestionaireEntspannungsverfahrenFaktorenanalyseHarvard Group ScaleHypertonieHypnoseHypnotisierbarkeitMedizinPsychologiePsychosomatikStreßSystolischer DruckLucia Aiman Chammout
Kongruenz zwischen Konsumenten- und Markenpersönlichkeit
Theoretischer Hintergrund, Entwicklung eines Modellvorschlags, empirische Befunde
MERKUR – Schriften zum Innovativen Marketing-Management
Offenbar durch die intensive Diskussion um die Markenpersönlichkeit angeregt, hat in den letzten Jahren auch die Kongruenz zwischen Konsumenten- und Markenpersönlichkeit (wieder) verstärkte Aufmerksamkeit auf sich gezogen. Allerdings fehlt es bislang an einer umfassenden Gesamtdarstellung des…
BetriebswirtschaftslehreBrand ManagementBrand PersonalityKongruenzKongruenzmodellKongruenztheorieKonsumentenpersönlichkeitKonsumentenverhaltenMarkeMarkenmanagementMarkenpersönlichkeitMarketingModelle des KonsumentenverhaltensSelbstimage-KongruenzSelbstkongruenzStrategische Markenführung