LINGUA –
Fremdsprachenunterricht in Forschung und Praxis

Schriftenreihe aus dem Gebiet Didaktik

ISSN 1614-5550 | 58 lieferbare Titel | 58 eBooks

An den Anfang blätternAn den Anfang blättern An den Anfang blättern 1 2 3 4 5 6 ...  vorblättern vorblätternvorblättern

  Forschungsarbeit: Teaching Writing Through Teachers᾽ SelfDirected Development

Teaching Writing Through Teachers᾽ Self-Directed Development

A Representative Qualitative Case Study in China – Challenges and Promises

Band 58, Hamburg 2020, ISBN 978-3-339-12076-2 (Print), ISBN 978-3-339-12077-9 (eBook)

It is typical for teachers to experience a lack of effective professional development at the institutional level. In this context, the practice that teachers have gained from their professional [...]

 

  Sammelband: Foreign Language Learning and Teaching in Theory, Practice and Research

Foreign Language Learning and Teaching in Theory, Practice and Research

Band 57, Hamburg 2020, ISBN 978-3-339-11978-0 (Print), ISBN 978-3-339-11979-7 (eBook)

The volume Foreign Language Learning and Teaching in Theory, Practice and Research is a collection of articles written by scholars representing different academic centres in the world. It [...]

 

  Doktorarbeit: Literatur zur Förderung des außerschulischen DaFUnterrichts in Burkina Faso

Literatur zur Förderung des außerschulischen DaF-Unterrichts in Burkina Faso

Die Literatur schwarzafrikanischer Autor/-innen in deutscher Sprache

Band 56, Hamburg 2020, ISBN 978-3-339-11794-6 (Print), ISBN 978-3-339-11795-3 (eBook)

Das Buch stellt die deutschsprachige Literatur Subsahara-Afrikas und ihre didaktische Dimension vor. Obgleich diese Literatur sowohl in Deutschland als auch in Afrika wenig bekannt ist, birgt sie [...]

 

  Dissertation: Radical Awareness among ChineseasaForeignLanguage Learners

Radical Awareness among Chinese-as-a-Foreign-Language Learners

Band 55, Hamburg 2020, ISBN 978-3-339-11740-3 (Print), ISBN 978-3-339-11741-0 (eBook)

This study examined radical awareness among college students who learned Chinese as a foreign language (CFL). [...]

 

  Doktorarbeit: Chinese University Students’ Testtaking Motivation, Metacognitive Awareness, and Test Performance in EFL Listening

Chinese University Students’ Test-taking Motivation, Metacognitive Awareness, and Test Performance in EFL Listening

Band 54, Hamburg 2020, ISBN 978-3-339-11742-7 (Print), ISBN 978-3-339-11743-4 (eBook)

This book builds on the expectancy-value of test taking motivation framework, going beyond merely ascertaining whether test taking motivation-related variables have direct effects on [...]

 

  Sammelband: Challenges and Opportunities in Foreign Language Education

Challenges and Opportunities in Foreign Language Education

Studies in Honour of Professor Teresa Siek-Piskozub

Band 53, Hamburg 2020, ISBN 978-3-339-11732-8 (Print), ISBN 978-3-339-11733-5 (eBook)

“Challenges and Opportunities in Foreign Language Education”, with papers in English and German, is a tribute to Professor Teresa Siek-Piskozub by the articles’ contributors and reviewers. [...]

 

  Dissertation: Deutsch für Reiseleiter in Vietnam

Deutsch für Reiseleiter in Vietnam

Eine Bedarfsanalyse für eine nicht im Land der Zielsprache berufstätige Lerngruppe

Band 52, Hamburg 2020, ISBN 978-3-339-11592-8 (Print), ISBN 978-3-339-11593-5 (eBook)

Deutsch für Reiseleiter in Vietnam ist eine Bedarfsanalyse zur Lehrwerksentwicklung für eine Lerngruppe, die die Zielsprache im beruflichen Kontext anwendet, sich aber nicht in dem Land [...]

 

  Forschungsarbeit: DaFUnterricht aus unterschiedlichen Perspektiven

DaF-Unterricht aus unterschiedlichen Perspektiven

Band 51, Hamburg 2020, ISBN 978-3-339-11382-5 (Print), ISBN 978-3-339-11383-2 (eBook)

Die Beherrschung nicht nur einer, sondern mehrerer Fremdsprachen gehört in der heutigen Zeit der Globalisierung zu den Grundvoraussetzungen der Menschen in allen Bereichen des Berufslebens. Mit [...]

 

  Doktorarbeit: Lexikalische Interferenzen zwischen Deutsch und Chinesisch

Lexikalische Interferenzen zwischen Deutsch und Chinesisch

Eine didaktische Reflexion in Bezug auf das lexikalische Lernen im chinesischen Deutschunterricht

Band 50, Hamburg 2020, ISBN 978-3-339-11146-3 (Print), ISBN 978-3-339-11147-0 (eBook)

Die Studie befasst sich mit muttersprachlichen Interferenzen auf lexikalischer Ebene bei chinesischen Deutschlernern. Gegenstandsbereich für die Untersuchung sind Verben und Verbkonstruktionen [...]

 

  Forschungsarbeit: Selected Factors and Successfulness in the Process of Foreign Language Learning

Selected Factors and Successfulness in the Process of Foreign Language Learning

Band 49, Hamburg 2019, ISBN 978-3-339-10926-2 (Print), ISBN 978-3-339-10927-9 (eBook)

Nowadays foreign language education and communication has become one of the essentials in the professional development of every individual. However, the factors that have the greatest [...]

 


An den Anfang blätternAn den Anfang blättern An den Anfang blättern 1 2 3 4 5 6 ...  vorblättern vorblätternvorblättern

nach oben