Icon Erziehungswissenschaft

Erziehungswissenschaft (Didaktik) LINGUA – Fremdsprachenunterricht in Forschung und Praxis

ISSN 1614-5550 | 59 lieferbare Titel | 59 eBooks
 Sammelband: New Themes and Dimensions in Applied Linguistics

New Themes and Dimensions in Applied Linguistics

Hamburg 2021, Band 59

The volume New Themes and Dimensions in Applied Linguistics is a collection of articles written by scholars from different academic centres in the world who are interested in applied linguistic studies. In a novel and innovative way, it presents and discusses problems relevant…

 Forschungsarbeit: Teaching Writing Through Teachers᾽ SelfDirected Development

Teaching Writing Through Teachers᾽ Self-Directed Development

A Representative Qualitative Case Study in China – Challenges and Promises

Hamburg 2020, Band 58

It is typical for teachers to experience a lack of effective professional development at the institutional level. In this context, the practice that teachers have gained from their professional development may also insufficiently meet students’ needs. For example, in the context of…

 Sammelband: Foreign Language Learning and Teaching in Theory, Practice and Research

Foreign Language Learning and Teaching in Theory, Practice and Research

Hamburg 2020, Band 57

The volume Foreign Language Learning and Teaching in Theory, Practice and Research is a collection of articles written by scholars representing different academic centres in the world. It discusses various aspects from the field of foreign language education and provides…

 Doktorarbeit: Literatur zur Förderung des außerschulischen DaFUnterrichts in Burkina Faso

Literatur zur Förderung des außerschulischen DaF-Unterrichts in Burkina Faso

Die Literatur schwarzafrikanischer Autor/-innen in deutscher Sprache

Hamburg 2020, Band 56

Das Buch stellt die deutschsprachige Literatur Subsahara-Afrikas und ihre didaktische Dimension vor. Obgleich diese Literatur sowohl in Deutschland als auch in Afrika wenig bekannt ist, birgt sie in sich dennoch ein enormes Bildungspotenzial. Als ein Instrument, das im Mittelpunkt des Dialogs…

 Dissertation: Radical Awareness among ChineseasaForeignLanguage Learners

Radical Awareness among Chinese-as-a-Foreign-Language Learners

Hamburg 2020, Band 55

This study examined radical awareness among college students who learned Chinese as a foreign language (CFL).

Radicals are subcomponents of characters. They follow positional constraints and they have meaning-cueing and pronunciation-cueing functions. Radical awareness, the knowledge about…

 Doktorarbeit: Chinese University Students’ Testtaking Motivation, Metacognitive Awareness, and Test Performance in EFL Listening

Chinese University Students’ Test-taking Motivation, Metacognitive Awareness, and Test Performance in EFL Listening

Hamburg 2020, Band 54

This book builds on the expectancy-value of test taking motivation framework, going beyond merely ascertaining whether test taking motivation-related variables have direct effects on listening test performance as measured by listening test score in College English Band 4 (CET-4) listening testing…
 Sammelband: Challenges and Opportunities in Foreign Language Education

Challenges and Opportunities in Foreign Language Education

Studies in Honour of Professor Teresa Siek-Piskozub

Hamburg 2020, Band 53

“Challenges and Opportunities in Foreign Language Education”, with papers in English and German, is a tribute to Professor Teresa Siek-Piskozub by the articles’ contributors and reviewers. The book is divided into two parts:

In Part 1, EFL teachers and researchers (Augustyn…

 Dissertation: Deutsch für Reiseleiter in Vietnam

Deutsch für Reiseleiter in Vietnam

Eine Bedarfsanalyse für eine nicht im Land der Zielsprache berufstätige Lerngruppe

Hamburg 2020, Band 52

Deutsch für Reiseleiter in Vietnam ist eine Bedarfsanalyse zur Lehrwerksentwicklung für eine Lerngruppe, die die Zielsprache im beruflichen Kontext anwendet, sich aber nicht in dem Land Zielsprache befindet. Das Buch drückt die Ambition der Autorin aus, dass sie mit dem Mittel Deutsch…

 Forschungsarbeit: DaFUnterricht aus unterschiedlichen Perspektiven

DaF-Unterricht aus unterschiedlichen Perspektiven

Hamburg 2020, Band 51

Die Beherrschung nicht nur einer, sondern mehrerer Fremdsprachen gehört in der heutigen Zeit der Globalisierung zu den Grundvoraussetzungen der Menschen in allen Bereichen des Berufslebens. Mit einigen Themen, Methoden und Mitteln zum Fremdsprachenerwerb (in unserem Fall zum Erwerb der…

 Doktorarbeit: Lexikalische Interferenzen zwischen Deutsch und Chinesisch

Lexikalische Interferenzen zwischen Deutsch und Chinesisch

Eine didaktische Reflexion in Bezug auf das lexikalische Lernen im chinesischen Deutschunterricht

Hamburg 2020, Band 50

Die Studie befasst sich mit muttersprachlichen Interferenzen auf lexikalischer Ebene bei chinesischen Deutschlernern. Gegenstandsbereich für die Untersuchung sind Verben und Verbkonstruktionen im Deutschen und deren mögliche Entsprechungen im Chinesischen. Dabei sollen die Fragen beantwortet…

Weitere Schriftenreihen in der Erziehungswissenschaft

Nach oben ▲