Wissenschaftliche Literatur Value Creation
Eine Auswahl unserer Fachbücher
Falls bei Ihnen die Veröffentlichung der Dissertation, Habilitation oder Masterarbeit ansteht, kontaktieren Sie uns jederzeit gern.
Lisa Schöler
Marketing: ValueCreation or Value Destruction?
Electronic Commerce, Marketing & Finance
Vor zehn Jahren hatte Marketing einen großen Einfluss und einen ebenso hohen Stellenwert in Unternehmen. Über die letzten Jahre hat Marketing allerdings diesen Stellenwert und die Bedeutung in und für Unternehmen verloren. Dazu kommt, dass Marketing eine zunehmend weniger wichtige Rolle in den Vorständen von Unternehmen spielt.
Der sinkende Einfluss von Marketing ist jedoch nicht von Vorteil für Unternehmen. Vorangegangene Studien haben gezeigt, dass starke…
AccountabilityAdvertisingE-CommerceEvent StudyFinanceMarketingProduct Innovation ManagementValue CreationWirtschaftswissenschaftMoritz Fiedler
Development of a Strategic Controlling Concept
Recommendations for Persistent Firm ValueCreation
Seit mehreren Jahrzehnten ist die wertorientierte Unternehmensführung fester Bestandteil verschiedener Disziplinen der Betriebswirtschaftslehre. Zu den wesentlichen Instrumenten gehören wertorientierte Kennzahlen und Wertsteigerungshebel. Ob sich die Steuerung eines Unternehmens nach einer wertorientierten Spitzenkennzahl wirklich positiv auf den langfristigen Unternehmenswert auswirkt, ist in der Wissenschaft durchaus umstritten. Die Untersuchung setzt genau an dieser…
BetriebswirtschaftslehreControllingExploration and ExploitationGeschäftsstrategieOrganizational LearningShareholder ValueStrategisches ManagementWertorientierte UnternehmensführungJonas Bielefeldt
Toward Service-based ValueCreation: The Role of Service Business Development in Manufacturing Companies
Schriftenreihe zum Business Development
Over the past decade, society has witnessed an increasing expansion of service economies as manufacturing (i.e., product-oriented) companies break free from their product-based business model and move toward more service-oriented valuecreation as a result of several economic, technological, and social changes. As they shift from products to (service) solutions, manufacturing companies pursue new strategic direction, inter alia, by extensively employing service business…
Access-Based ServicesAdoption BarriersBusiness DevelopmentBusiness EnvironmentCross-National Adaption BehaviourManagementMarketingProduct-Manufacturing CompaniesService Business Model InnovationJochen Kasper
Bitcoins as Legal Tender
An Evaluation from an Economic Perspective
Schriftenreihe volkswirtschaftliche Forschungsergebnisse
Until today Bitcoins are enjoying increasing popularity in the media and in reality. They are not regulated and only exist virtually. The maximum amount of Bitcoins in circulation is defined from the outset, so these Bitcoins are (in theory) inflation-proof. The exclusively digital nature of Bitcoins makes them divisible, so the restriction on the amount of coins in circulation does not conflict with its suitability as a global means of exchange. At the same time,…
BetriebswissenschaftBitcoinBlockchainBWLDigitale WährungDigitalisierungFinanzwissenschaftGesetzliche ZahlungsmittelKrytpowährungLegal TenderWährungMoritz Mink
ValueCreation in Business-to-Customer and Customer-to-Customer Relationships
Three Empirical Studies
MERKUR – Schriften zum Innovativen Marketing-Management
This book covers two very relevant occurrences of customer relationships: The classical dyadic relationships between providers and its customers (B2C) and the more recent customer-to-customer relationships (C2C). Owing to the tremendous increase in customer connectivity through the web 2.0 and social media, especially the latter is rapidly gaining importance.
As a start, we introduce three quantitative/behavioral characteristics of classical B2C relationships:…
BetriebswirtschaftslehreC2CCustomer-to-Customer InteractionCustomer RelationshipsMarketingOnline-WerbungOnline Forum ManagementRelationship CharacteristicsRelationship MarketingService MarketingService QualitySoziale MedienVirtual CommunitiesRüdiger Stucke
Financial Engineering and Structuring in Leveraged Buyouts
In a Leveraged Buyout, a Private Equity investor finances the purchase price of a company to a substantial fraction with debt in addition to the equity contribution out of his fund and from the participating management. The rationale for this financing structure is the substitution of equity, as an expensive source of capital, with comparably cheap debt in order to increase the expected returns on the individual equity investment and, thus, the returns of the whole fund.…
Financial EngineeringFremdkapitalfinanzierungFusionHeuschreckenInstitutionelle InvestorenInvestorenKapitalismusLeveraged BuyoutsM&AMergers & AcquisitionsPrivate EquityÜbernahmeValue CreationManuel Bermes
ValueCreation and Economic Sustainability in Banking
Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis
Nach den Erfahrungen in der globalen Finanzkrise suchen Banken und Unternehmen auf der ganzen Welt nach nachhaltigen Geschäftsmodellen und darauf abgestimmten Strategien, um den wachsenden Herausforderungen des 3. Jahrtausends optimal begegnen zu können. Das Werk hat zum Ziel, neue Erkenntnisse für die Wissenschaft und die Praxis über die langfristige und nachhaltige Wertschöpfung von Banken und Unternehmen zu gewinnen. Die umfangreichen Erörterungen, Diskussionen und…
BankingBetriebswirtschaftslehreCustomer BusinessCustomer EquityCustomer Equity Sustainability RatioFinanceFinanzmärkteMarketingNachhaltigkeitRechnungslegungSecuritizationWertmanagementWertschöpfungMartin Krikken
The Organizational Response to Remote Service Delivery
A Competence-Based Exploration of Remotability in the Capital Goods Sector
Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis
Fueled by the arrival of the Internet, modern technologies have been gradually relaxing the need for physical proximity between service providers and service objects, which has long been considered a major burden for global service delivery. The utilization of remote service delivery, in particular, puts service providers in the promising position to offer service elements to service objects at any given location and at any given time. Naturally, this raises vital…
BetriebswirtschaftCapital goods sectorDigitalisierungDigitizationDominant logicDynamic capabilitiesDynamische FähigkeitenFernwartungInvestitionsgüterbereichOpen system viewOrganisationOrganisationale KompetenzenOrganizational competencesRemote ServiceUnternehmensführungAnke Königs
ValueCreation of Mergers and Acquisitions in the Luxury Industry
„Combined in Luxury“
Viele Industrien haben sich in der jüngeren Vergangenheit durch zahlreiche Unternehmenszusammenschlüsse ausgezeichnet. Doch kaum eine andere Industrie hat eine so hohe Fusionsdynamik gezeigt wie die Luxusindustrie während der vergangenen 20 Jahre. Im Gegensatz zur Wertschätzung, die Luxusgüter und Lusuxmarken am Konsummarkt erfahren, stellt der Wissenschaftler nämlich fest, dass die akademische Forschung der Thematik, welche Wertimplikationen Fusionen in der Luxusbranche…
AnkündigungseffekteBetriebswirtschaftslehreEreignisstudieFinanzierungFinanzmanagementKapitalmarktbewertungKapitalmarktdatenLuxusgüterindustrieM&AMergers & AcquisitionsRisikodiversifikation