22 Bücher 

Wissenschaftliche LiteraturBehaviour

Eine Auswahl unserer Fachbücher

Falls bei Ihnen die Veröffentlichung der Dissertation, Habilitation oder Masterarbeit ansteht, kontaktieren Sie uns jederzeit gern.








(Non-)Signature and Ratification of Multilateral Regional Agreements (Doktorarbeit)

(Non-)Signature and Ratification of Multilateral Regional Agreements

An Explanation of States‘ Behavior in the African Union

Schriften zur internationalen Politik

(Non-)signature and ratification of multilateral treaties has become a major policy concern. Its relevance to the African Union is rising since the 66th Ordinary Session of the Council of Ministers. Even though scholars have discussed how domestic factors and state’s openness shape treaty approval, the behavior of…

African Interantional RelationsAfrican UnionConstutivismEuropean UnionLiberalismMixed Methods ResearchMultilateral TreatiesRationalismRegional OrganizationSmall StatesStates`Behaviour
Einfluss persuasiver Kommunikation auf Einstellung und Verhalten bei älteren Konsumenten (Doktorarbeit)

Einfluss persuasiver Kommunikation auf Einstellung und Verhalten bei älteren Konsumenten

Theoretische Bestandsaufnahme und empirische Analyse

MERKUR – Schriften zum Innovativen Marketing-Management

Die Anforderungen an die Marketing- und Unternehmenskommunikation haben sich durch die Überalterung der Gesellschaft dramatisch verändert. Dennoch wird die Zielgruppe 50plus von vielen Branchen bisher ignoriert oder nicht adäquat bedient. Wissensdefizite und mangelnde praktische Erfahrung im Umgang mit älteren…

AbsatzAttitude-Intention RelationsEinstellung-VerhaltensbeziehungElderly ConsumersGeplantes VerhaltenGerontologieKommunikationKonsumentenverhaltenMarketingMarktsegmentierungMature MarketsMature Market SegmantationPlanned BehaviourSenioren
Taxonomic Approach to Consumer Innovativeness (Doktorarbeit)

Taxonomic Approach to Consumer Innovativeness

Relationship Between Patterns of Consumers‘ Personality Characteristics and Innovativeness

Studien zum Konsumentenverhalten

Relevant variables determining personality characteristics related to innovativeness Presentation of different consumer types Managerial and academic implications

Target Groups.

Lecturers and students of consumer behavior and marketing Marketing professionals in the consumer electronics…

Cluster AnalysisConsumerConsumer PatternInnovativenessKonsumentenverhaltenMarketingPersonality CharacteristicsPersonalmanagementTaxonomyTechnological ProductsTheory of Planned Behaviour
The Impact of Market Liberalization on Knowledge Sharing in the Utilities Industry (Doktorarbeit)

The Impact of Market Liberalization on Knowledge Sharing in the Utilities Industry

An Exploratory Study of Self-Organizing Processes

Strategisches Management

The book originates from the organizational transformation processes in the German utilities industry that were triggered by market liberalization. It approaches the issue of violated trust within the utilities industry from an intra-organizational perspective. Trust is a key component of psychological contracts…

BetriebswirtschaftslehreCommunities of PracticeKnowledge SharingManagementMarket LiberalizationMarktliberalisierungOrganisationOrganizational BehaviourOrganizational PsychologyPsychological ContractUtilities Industry
Einfluss vertikaler, lateraler und struktureller Führung auf organisationales Commitment und Produktivität (Dissertation)

Einfluss vertikaler, lateraler und struktureller Führung auf organisationales Commitment und Produktivität

Schriften zur Arbeits-, Betriebs- und Organisationspsychologie

Veränderte Rahmenbedingungen verlangen flexible und anforderungsgerechte Steuerungsmechanismen der Leistungsprozesse in Organisationen. Dieses wird durch zunehmende Virtualisierung und Globalisierung der Zusammenarbeit sowie Transparenz der Märkte weiter verstärkt. Vertikale (hierarchische) Führungssysteme als…

CommitmentFührungFührungssubstituteFührungstheorienHRMHuman Resource ManagementKooperationOCBOrganisationsentwicklungOrganisationspsychologieOrganizational Citizenship BehaviourOrganizational JusticeProduktivitätSelbstführung
Corporate Identity im Internet (Dissertation)

Corporate Identity im Internet

Eine Evaluation virtueller Unternehmens-Kultur

INTERNET – Praxis und Zukunftsanwendungen des Internets

Das Streben nach einer einzigartigen „Corporate Identity“ beschäftigt sowohl die Autoren von Management-Leitfäden als auch die Forschenden in beispielsweise Betriebswirtschaftslehre, Kommunikationswissenschaften und Psychologie. Praktiker und Wissenschaftler sind sich zwar einig, dass Unternehmen über eine…

BetriebswirtschaftslehreBlogsCorporate BehaviourCorporate CommunicationCorporate DesignCorporate IdentityCorporate ResponsibilityInternetKommunikationswissenschaftMarketingMedienpädagogikMedienwissenschaftObjektive HermeneutikOnline-MarketingOnline-WerbungPädagogikPsychologiePublic RelationsSocial NetworkSocial WebSoziale MedienSoziale NetzwerkeSystemtheorieUnternehmenskommunikationWeb 2.0WeblogsWirtschaftspädagogik
Morality in the Society: A Theological Ethical Study (Forschungsarbeit)

Morality in the Society: A Theological Ethical Study

Just as the Body so the Society

Schriften zur Praktischen Theologie

Morality in the society demands that what belongs to all should receive the attention of all concerned. The societal morality is about harmony, which springs from respectful-honest dialogue. It is about being considerate in the use of scarce resources in the community such that each person has a just and honest…

AuthorityBehaviourCommon goodConscieneEthicsJuan SegundoMoralityNormsPrinciplesRe-InterpretationResponsibilitySocial EncounterTheologie
Evaluating Research Performance in Tourism (Doktorarbeit)

Evaluating Research Performance in Tourism

The Quality of Tourism Journals

Qualitätsmanagement

In the last few years considerable attention has been paid to research output within the scientific culture, which is disseminated in many different ways. It is commonly believed that scientific output is communicated and largely measured by means of publications, particularly quality is derived from the journal…

BetriebswirtschaftslehreCognitive determinantsConsumer behaviourQuality perceptionResearch evaluationScientific journalsStructural equation modelling
Gesundheitsverhalten von Kindern und Jugendlichen (Forschungsarbeit)

Gesundheitsverhalten von Kindern und Jugendlichen

Die WHO-Jugend-Gesundheitsstudie für Berlin und Hamburg

Studien zur Kindheits- und Jugendforschung

Seit einigen Jahren rückt vermehrt die Lebensphase der Adoleszenz in den Fokus gesundheitswissenschaftlicher und – politischer Diskussionen. In diesem Zusammenhang mehren sich Befunde, wonach schon Kinder und Jugendliche im Schulalter zunehmend unter Stress und psychosomatischen Beschwerden wie Kopfschmerzen…

BerlinGesundheitGesundheitsstudieGesundheitsverhaltenHamburgHBSCHealth Behaviour in School-aged ChildrenJugendforschungJugendgesundheitssurveyJugendlicheKinderPsychologieWHOWHO-Jugend-Gesundheitsstudie
Multimodal (Im)politeness (Dissertation)

Multimodal (Im)politeness

The Verbal, Prosodic and Non-Verbal Realization of Disagreement in German and New Zealand English

PHILOLOGIA – Sprachwissenschaftliche Forschungsergebnisse

This study aims to broaden our understanding of cross-cultural differences in communication behaviour. To this end, the present study employs an innovative methodology, which combines a traditional approach to speech act research – based on verbal communication – with prosody and non-verbal communication, in order…

Communication BehaviourCross-Cultural CommunicationDisagreementGermanNew Zealand EnglishNon-Verbal CommunicationPolitenessPragmaticsProsodySpeech ActSprachwissenschaft