Wissenschaftliche LiteraturBehaviour
Eine Auswahl unserer Fachbücher
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(Non-)Signature and Ratification of Multilateral Regional Agreements
An Explanation of States‘ Behavior in the African Union
Schriften zur internationalen Politik
(Non-)signature and ratification of multilateral treaties has become a major policy concern. Its relevance to the African Union is rising since the 66th Ordinary Session of the Council of Ministers. Even though scholars have discussed how domestic factors and state’s openness shape treaty approval, the behavior of…
African Interantional RelationsAfrican UnionConstutivismEuropean UnionLiberalismMixed Methods ResearchMultilateral TreatiesRationalismRegional OrganizationSmall StatesStates`BehaviourEinfluss persuasiver Kommunikation auf Einstellung und Verhalten bei älteren Konsumenten
Theoretische Bestandsaufnahme und empirische Analyse
MERKUR – Schriften zum Innovativen Marketing-Management
Die Anforderungen an die Marketing- und Unternehmenskommunikation haben sich durch die Überalterung der Gesellschaft dramatisch verändert. Dennoch wird die Zielgruppe 50plus von vielen Branchen bisher ignoriert oder nicht adäquat bedient. Wissensdefizite und mangelnde praktische Erfahrung im Umgang mit älteren…
AbsatzAttitude-Intention RelationsEinstellung-VerhaltensbeziehungElderly ConsumersGeplantes VerhaltenGerontologieKommunikationKonsumentenverhaltenMarketingMarktsegmentierungMature MarketsMature Market SegmantationPlanned BehaviourSeniorenTaxonomic Approach to Consumer Innovativeness
Relationship Between Patterns of Consumers‘ Personality Characteristics and Innovativeness
Studien zum Konsumentenverhalten
Relevant variables determining personality characteristics related to innovativeness Presentation of different consumer types Managerial and academic implicationsTarget Groups.
Lecturers and students of consumer behavior and marketing Marketing professionals in the consumer electronics…Cluster AnalysisConsumerConsumer PatternInnovativenessKonsumentenverhaltenMarketingPersonality CharacteristicsPersonalmanagementTaxonomyTechnological ProductsTheory of Planned BehaviourThe Impact of Market Liberalization on Knowledge Sharing in the Utilities Industry
An Exploratory Study of Self-Organizing Processes
The book originates from the organizational transformation processes in the German utilities industry that were triggered by market liberalization. It approaches the issue of violated trust within the utilities industry from an intra-organizational perspective. Trust is a key component of psychological contracts…
BetriebswirtschaftslehreCommunities of PracticeKnowledge SharingManagementMarket LiberalizationMarktliberalisierungOrganisationOrganizational BehaviourOrganizational PsychologyPsychological ContractUtilities IndustryEinfluss vertikaler, lateraler und struktureller Führung auf organisationales Commitment und Produktivität
Schriften zur Arbeits-, Betriebs- und Organisationspsychologie
Veränderte Rahmenbedingungen verlangen flexible und anforderungsgerechte Steuerungsmechanismen der Leistungsprozesse in Organisationen. Dieses wird durch zunehmende Virtualisierung und Globalisierung der Zusammenarbeit sowie Transparenz der Märkte weiter verstärkt. Vertikale (hierarchische) Führungssysteme als…
CommitmentFührungFührungssubstituteFührungstheorienHRMHuman Resource ManagementKooperationOCBOrganisationsentwicklungOrganisationspsychologieOrganizational Citizenship BehaviourOrganizational JusticeProduktivitätSelbstführungCorporate Identity im Internet
Eine Evaluation virtueller Unternehmens-Kultur
INTERNET – Praxis und Zukunftsanwendungen des Internets
Das Streben nach einer einzigartigen „Corporate Identity“ beschäftigt sowohl die Autoren von Management-Leitfäden als auch die Forschenden in beispielsweise Betriebswirtschaftslehre, Kommunikationswissenschaften und Psychologie. Praktiker und Wissenschaftler sind sich zwar einig, dass Unternehmen über eine…
BetriebswirtschaftslehreBlogsCorporate BehaviourCorporate CommunicationCorporate DesignCorporate IdentityCorporate ResponsibilityInternetKommunikationswissenschaftMarketingMedienpädagogikMedienwissenschaftObjektive HermeneutikOnline-MarketingOnline-WerbungPädagogikPsychologiePublic RelationsSocial NetworkSocial WebSoziale MedienSoziale NetzwerkeSystemtheorieUnternehmenskommunikationWeb 2.0WeblogsWirtschaftspädagogikMorality in the Society: A Theological Ethical Study
Just as the Body so the Society
Schriften zur Praktischen Theologie
Morality in the society demands that what belongs to all should receive the attention of all concerned. The societal morality is about harmony, which springs from respectful-honest dialogue. It is about being considerate in the use of scarce resources in the community such that each person has a just and honest…
AuthorityBehaviourCommon goodConscieneEthicsJuan SegundoMoralityNormsPrinciplesRe-InterpretationResponsibilitySocial EncounterTheologieEvaluating Research Performance in Tourism
The Quality of Tourism Journals
In the last few years considerable attention has been paid to research output within the scientific culture, which is disseminated in many different ways. It is commonly believed that scientific output is communicated and largely measured by means of publications, particularly quality is derived from the journal…
BetriebswirtschaftslehreCognitive determinantsConsumer behaviourQuality perceptionResearch evaluationScientific journalsStructural equation modellingGesundheitsverhalten von Kindern und Jugendlichen
Die WHO-Jugend-Gesundheitsstudie für Berlin und Hamburg
Studien zur Kindheits- und Jugendforschung
Seit einigen Jahren rückt vermehrt die Lebensphase der Adoleszenz in den Fokus gesundheitswissenschaftlicher und – politischer Diskussionen. In diesem Zusammenhang mehren sich Befunde, wonach schon Kinder und Jugendliche im Schulalter zunehmend unter Stress und psychosomatischen Beschwerden wie Kopfschmerzen…
BerlinGesundheitGesundheitsstudieGesundheitsverhaltenHamburgHBSCHealth Behaviour in School-aged ChildrenJugendforschungJugendgesundheitssurveyJugendlicheKinderPsychologieWHOWHO-Jugend-GesundheitsstudieMultimodal (Im)politeness
The Verbal, Prosodic and Non-Verbal Realization of Disagreement in German and New Zealand English
PHILOLOGIA – Sprachwissenschaftliche Forschungsergebnisse
This study aims to broaden our understanding of cross-cultural differences in communication behaviour. To this end, the present study employs an innovative methodology, which combines a traditional approach to speech act research – based on verbal communication – with prosody and non-verbal communication, in order…
Communication BehaviourCross-Cultural CommunicationDisagreementGermanNew Zealand EnglishNon-Verbal CommunicationPolitenessPragmaticsProsodySpeech ActSprachwissenschaft