Wissenschaftliche Literatur Kreativwirtschaft
Eine Auswahl unserer Fachbücher
Falls bei Ihnen die Veröffentlichung der Dissertation, Habilitation oder Masterarbeit ansteht, kontaktieren Sie uns jederzeit gern.
Robert Celec (Ed.)
Modern Society’s Diverse Challenges
EUB. Erziehung – Unterricht – Bildung
The scientific monograph covers some of the most interesting research areas of the modern time.
Right at the beginning, we are confronted with discussion about the encouragement of mathematical thinking of preschool children through the nature photography prism.
Later on, we find out more about an interesting research of a possible impact of contemporary music on partner models, so that we could examine connections between these two important social phenomena. The analysis of popular and modern folk music gives information about social-political…
BeziehungenBildungCreative IndustriesCultureEducationErziehungGenderGesundheitHealth CareInclusionInklusionKreativwirtschaftKulturModerne GesellschaftModern societyMusical identityMusikalische IdentitätPsychotherapiePsychotherapyRelationsKatarína Remeňová / Helena Majdúchová / Jakub Kintler
Pricing in Creative Industry
Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis
Scientific monograph Pricing in Creative Industry provides a detailed view on the theory of price management in the specific area of business. The uniqueness of the researched area is given by the assumption that the price in this area of business covers more than the costs and expected profit, which is traditionally explained by the microeconomic and marketing theory. Price management in the creative industry is a relatively new area that is being addressed internationally by researchers and which goes beyond the microeconomic and marketing perception of price. The…
BetriebswirtschaftErlösmodellKreativwirtschaftPreisgestaltungPreiskontrollePreismanagementChristian Fronz
Finanzierung in den Creative Industries
Bestimmung und Bewertung der kritischen Einflussfaktoren auf die Finanzierungsstruktur von Gründungen
Die Creative Industries (CI) leisten einen bedeutenden Beitrag zu wirtschaftlichem Wachstum, Beschäftigung und regionaler Entwicklung. Im Mittelpunkt der Akteure der CI steht der schöpferische Akt, der sich in einer Symbiose zwischen Kultur, Technologie und Wirtschaftlichkeit befindet. Obgleich der großen Bedeutung existieren für die Unternehmen erhebliche Barrieren in der Zuführung finanzieller Mittel – insbesondere in der Gründungs- und Wachstumsphase. Basierend auf einer umfangreichen Analyse der kritischen Einflussfaktoren auf die Finanzierungsstruktur von…
Creative FinancingCreative IndustriesFinanzierungFinanzierungsstrukturGründungGründungsfinanzierungKreativmanagementKultur- und KreativwirtschaftHäufige Schlagworte im Fachgebiet Betriebswirtschaft