138 Bücher 

Wissenschaftliche Literatur Education

Eine Auswahl unserer Fachbücher

Falls bei Ihnen die Veröffentlichung der Dissertation, Habilitation oder Masterarbeit ansteht, kontaktieren Sie uns jederzeit gern.

The Importance of Creativity and Creative Teaching (Forschungsarbeit)

The Importance of Creativity and Creative Teaching

Studien zur Schulpädagogik

Creativity is important for individuals and for societies, it is essential for progress and culture of every civilisation. Creativity in education has become the subject of many researches in 1990s, or as outlined by Gibson, it has become the current icon in education.

However, researchers agree creativity is an ambivalent and ambiguous concept and there is no generally accepted definition about what creativity is. The problems of definitions lie in its…

ChildrenCreativityInnovationLearningMethodsSchoolTeacherTeaching
Übergang in die Schule und Mehrsprachigkeit / Transition to School and Multilingualism (Modulhandbuchs)

Übergang in die Schule und Mehrsprachigkeit / Transition to School and Multilingualism

Ein Curriculum für pädagogische Fach- und Lehrkräfte / A Curriculum for Educational Professionals

EUB. Erziehung – Unterricht – Bildung

Das Curriculum für pädagogische Fach- und Lehrkräfte im Elementar- und Primarbereich ist aus dem europäischen Comenius-Projekt TRAM – Transitions and Multilingualism entstanden, das von der Europäischen Kommission gefördert worden ist und an dem die Länder Schweden, Niederlande, Deutschland, Lettland und Rumänien gemeinsam in einem Forschungs- und Expertennetzwerk gearbeitet haben. Das Modulhandbuch umfasst die Module Diversität, Mehrsprachigkeit und Spracherwerb,…

DiversitätElternmitwirkungErziehungswissenschaftInterkulturelle BildungLehr- und LernmethodenLinguistikMehrsprachigkeitPädagogische InstitutionenPädagogische ProfessionalitätPraxisforschungPsychologieSchuleSpracherwerbTransitionstheorienÜbergangVergleich europäischer Übergangskonzepte
Quo vadis, Bologna? (Forschungsarbeit)

Quo vadis, Bologna?

The Challenges to Catholic Higher Education in Germany

LEHRE & FORSCHUNG – Hochschule im Fokus.
Interdisziplinäre Schriftenreihe zu Hochschulbildung, Hochschulleben, Hochschulmanagement und Hochschulpolitik

„Niemand kann zwei Herren dienen? (Matthäusevangelium 6:24). Doch genau das wird von den Katholisch-Theologischen Fakultäten in Deutschland erwartet. Sie sollen gleichzeitig den staatlichen Vorgaben folgen als auch den Vorschriften des Heiligen Stuhles, die beide – wenn auch in unterschiedlicher Weise – ihre eigenen Wertvorstellungen verfolgen. Begreiflicherweise muss diese Situation zu Konflikten, wenn nicht sogar zu unlösbaren Problemen führen. Genau zu wissen, wo,…

BildungBildungspolitikBologna-ProzessErziehungswissenschaftHeiliger StuhlHochschulpolitikKatholische ErziehungPriesterausbildungReligionslehrer-AusbildungStaat-Kirche-KooperationTheologieTheologische Fakultäten
Kunst im Bildungsprozess (Sammelband)

Kunst im Bildungsprozess

Art in the Educational Process /
艺术——在教育的过程中

Schriften zur Kulturwissenschaft

Kunst wird heutzutage massenhaft produziert und rezipiert – in globalem Maßstab; der Umgang mit ihren Phänomenen und Kontexten differenziert sich und fordert zu Revisionen auf.

Über ein knappes Jahrzehnt galten die verschiedenen Blickwinkel der Autorin denjenigen Prozessen, die „Kunst“ herausbilden und im gleichen Zuge der aufmerksamen Wahrnehmung überantworten. Aus ihren geduldigen Beobachtungen und vielfältigen Reflexionen formuliert sich ein gegenläufiger…

ÄsthetikBildungInterkulturelleKünstlerische BildungKunstKunst und KulturKunstvermittlungLernprozesse
Education in Ethiopia (Forschungsarbeit)

Education in Ethiopia

EUB. Erziehung – Unterricht – Bildung

Education is as old as mankind itself and at the same time an indispensable precondition for human existence. It is a specific human creation and function by which we differ from all other creatures. That is why we need to promote it and to transmit it to the next generations in order to guarantee a worthwhile life.

To this effect, in 1994 Ethiopia started a New Education and Training Policy (NETP) in order to improve its educational system. The pursuit for wisdom…

ÄthiopienAusbildungBildungEducationEthiopiaNETPPädagogikReformSchool
Learning Styles (Forschungsarbeit)

Learning Styles

A Critical Analysis of the Varied Approaches to Learning Preferences

Schriften zur Pädagogischen Theorie

The term learning style began to appear throughout the educational literature in the 1970s and, like with many comprehensive constructs, its precise definition, and the measurement thereof, remain a matter of somewhat convoluted disagreement. Various researchers have struggled to pinpoint both a comprehensive and functional definition of the construct of learning styles based on a cohesive theoretical framework. However, not only has the semantics of a definition…

Cognitive StyleErziehungswissenschaftKognitiver StilLearning Assessment InstrumentsLearning Mode AssessmentLearning ModelsLearning PreferencesLearning StrategyLearning StylesLernmethodeLernmodelleLernpräferenzenLernstileLernstrategiePädagogikPedagogy
Community and Teacher’s Professional Development (Forschungsarbeit)

Community and Teacher’s Professional Development

Studien zur Berufs- und Professionsforschung

This publication deals with the various aspects of relations between community and teachers’ professional development.

First part is analysing the teachers’ profession. In modern community, teachers represent a strong professional group characterised by well defined professional rules. Professional community as well as local schools are key determinants in the process of teacher’s professional identity formation. Analysis of teacher’s professional socialisation…

Career DevelopmentCommunityDiversityIntergenerational PartnershipMentorshipProfessional IdentityProfessional SocializationSchool ModernisationTeacher‘s Training
The Efficiency of Homogeneous and Heterogeneous Grouping of Students in Mathematics (Sammelband)

The Efficiency of Homogeneous and Heterogeneous Grouping of Students in Mathematics

Didaktik in Forschung und Praxis

The questions of grouping students have always been present in the history of education with diverse intentions and according to different criteria. The researchers of education as well as teachers and pedagogues have tried to find out when the grouping should start and what the objective of grouping is, how it should be performed, and if students should be grouped into heterogeneous groups regarding their abilities or should they stay in homogeneous group. Furthermore,…

Achievements in MathematicsDidacticsDifferentiationHeterogeneous GroupsHomogeneous GroupsIndividualizationMathematicsMathematics TeachingNational Assessment of KnowledgePedagogyPrimary SchoolSelf-ConceptSloveniaTeacher´s Expectation
Foreign Direct Investment Dynamics in South East Asian Countries (Dissertation)

Foreign Direct Investment Dynamics in South East Asian Countries

Theoretical Aspects and New Empirical Evidence

Schriftenreihe volkswirtschaftliche Forschungsergebnisse

The Southeast Asian countries that are covered in this study are all members of the Association of South East Asian Nations (ASEAN). This study not only analyzes Foreign Direct Investment (FDI) at the aggregate level, but also at the sectoral level, namely in the Information and Communication Technologies sector. It contributes to the study of FDI and regionalism (Regional Trade Agreements/RTAs), particularly in the case of ASEAN. Moreover, this study also contributes to…

ASEANEconomic IntegrationEconomicsExport Platform FDIForeign Direct InvestmentICT SectorInternational TradeSouth East AsiaVolkswirtschaft
Building Mathematical Literacy by Solving Realistic Problems (Forschungsarbeit)

Building Mathematical Literacy by Solving Realistic Problems

Didaktik in Forschung und Praxis

Today mathematics is characterized by increasing orientation toward developing the ability of thinking, towards acquiring knowledge that has applicative value in everyday life, developing students’ independence in learning, creation of the conditions that will foster the desire and need for learning the strategies of solving and investigating a variety of mathematical problems in the framework of problem situations. Solving problems represents one of the key competences…

DidacticsMathematical KnowledgeMathematical LiteracyMathematicsMathematics ClassesPedagogyProblem SituationRealistic Problem