3 Bücher 

Wissenschaftliche Literaturmarket power

Eine Auswahl unserer Fachbücher

Falls bei Ihnen die Veröffentlichung der Dissertation, Habilitation oder Masterarbeit ansteht, kontaktieren Sie uns jederzeit gern.








The Power of Co-Creation (Doktorarbeit)Zum Shop

The Power of Co-Creation

Managing Customer Co-Creation of Technology-Based Services

Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis

Customer co-creation has become the next frontier in service and innovation management. Driven by the rise of the internet customers can actively engage in the development and delivery of products and services thereby taking innovation to the next level. The recent success of social media platforms and e-commerce shops impressively document the popularity of…

Customer ParticipationE-CommerceInnovationInnovation AdoptionInnovation CharacteristicsMarketingService RecoveryServicesWillingness
Quadratic Variation of Financial Asset Prices (Dissertation)Zum Shop

Quadratic Variation of Financial Asset Prices

Theoretical Approaches and Empirical Evidence on Power Derivatives

Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis

Financial asset prices differ not only in their level and trajectory, but also in their magnitude and type of variability within trading periods. As financial agents require quantifying the price variability of a financial asset over a certain period of time in many risk- and valuation-related applications, it is crucial to reflect appropriate concepts which…

BetriebswirtschaftslehreEconometricsElectricity Forward ContractEnergy FinanceHigh Frequency DataInfrequent TrackingNord Pool Energy ExchangePrice JumpsRealized VarianceRobust EstimationStatisticsTracking ActivityUrgent Market Message
Marktregulierungsverfahren in der elektronischen Kommunikation (Doktorarbeit)Zum Shop

Marktregulierungsverfahren in der elektronischen Kommunikation

Europäische Vorgaben und Umsetzung im Telekommunikationsgesetz (TKG)

Recht der Neuen Medien

Mit dem neuen EG-Rechtsrahmen für elektronische Kommunikation erfolgt eine Annäherung der sektorspezifischen Regulierung an das Wettbewerbsrecht. Die Verfasserin behandelt das neue dreistufige Marktregulierungsverfahren, bestehend aus Marktdefinition-, Marktanalyse- und Regulierungsanordnungsverfahren sowie die Umsetzung im TKG 2004. Über die sektorspezifische…

Artikel 7-VerfahrenBundesnetzagenturElektronische KommunikationEuropäische KommissionExante RegulierungMarktdefinitionMarktregulierungsverfahrenRechtswissenschaftRegulierungsfreistellungsignificant market powerSMP-KonzeptTelekommunikationTelekommunikationsgesetzTKGVorabverpflichtung