Wissenschaftliche Literatur Ecological Education
Eine Auswahl unserer Fachbücher
Falls bei Ihnen die Veröffentlichung der Dissertation, Habilitation oder Masterarbeit ansteht, kontaktieren Sie uns jederzeit gern.
Unsere Sammlung zum Thema „Bildungswesen“ umfasst eine Vielzahl wissenschaftlicher Arbeiten und Forschungsbeiträge, die sich mit den aktuellen Entwicklungen, Herausforderungen und innovativen Ansätzen in der Bildung und Erwachsenenbildung beschäftigen. Hier finden Sie Einblicke in Bildungspolitik, Lehrmethoden, Bildungstechnologie und lebenslanges Lernen, um das Bildungssystem kontinuierlich zu verbessern und die bestmögliche Vorbereitung der jungen Generation sowie aller Bürgerinnen und Bürger auf die Anforderungen der heutigen Welt zu gewährleisten.
Robert Celec (Ed.)
Development of Ecological Responsibility
EUB. Erziehung – Unterricht – Bildung
Sustainable development is defined as development that satisfies the needs of the present without compromising the ability of future generations to satisfy theirs. The book starts from the aim of sustainable development which is to define viable schemes combining the economic, social, and environmental aspects of human activity. These three areas must therefore be taken into consideration by communities, companies, and individuals.
Chapters are based on a premise that there are many initiatives in favor of sustainable development. These initiatives, which are…
Climate ChangesCross-Curricular IntegrationEco-ArtEcological EducationEcological ThinkingEcologyEducationEnvironmental ProtectionRenewable Energy SourcesResponsibilitySustainabilitySustainable DevelopmentRobert Celec (Ed.)
Transfer of Studies Regarding Environmental Problems to the Field of Economy Through Education
EUB. Erziehung – Unterricht – Bildung
The scientific monograph entitled Transfer of the Environmental Problems in the Economy Through Education is an important interdisciplinary work, dealing with ecology, agriculture, education and the environment. The monograph encompasses 11 scientific studies prepared by 22 authors, either as individual authors or as co-authors. Each contribution presents a clearly defined research problem, methodology and citation of references. The development of ecological awareness is the main common characteristic of all contributions. Each chapter addresses important…
Eco-ArtEcological EducationEcological ThinkingEcologyEducationEnvironmental ProtectionSustainabilitySustainable DevelopmentHäufige Schlagworte im Fachgebiet Erziehungswissenschaft