3 Bücher 

Wissenschaftliche Literatur Dynamic Pricing

Eine schlagwortbasierte Auswahl unserer Fachbücher

Falls auch bei Ihnen die Veröffentlichung der Dissertation, Habilitation oder Masterarbeit ansteht, kontaktieren Sie uns jederzeit gern.








Keyword Advertising and Dynamic Pricing (Doktorarbeit)

Keyword Advertising and Dynamic Pricing

An Integrated Model and its Application to an Online Market Place

QM – Quantitative Methoden in Forschung und Praxis

The emergence of Keyword Advertising as a special form of personalized online advertisement has played an indispensable role in the success of web search engines. The costs for Keyword Advertising are determined by a generalized auction that is conducted for every single search query entered in by a user. So far, current Keyword Advertising models rely…

Dynamic Pricing Dynamic Programming Keyword Advertising Marketing Online-Werbung Online Market Place Revenue Management Search Engine Marketing Sponsored Search Stochastic Simulation Wirtschaftsinformatik
Essays on Micromotives and Macrobehavior, Expectation Formation, and Asset Price Dynamics (Dissertation)

Essays on Micromotives and Macrobehavior, Expectation Formation, and Asset Price Dynamics

Schriftenreihe volkswirtschaftliche Forschungsergebnisse

This work collects the author’s recent investigations in interactions-based approaches in economics and finance that he undertook as a doctoral candidate in the program ‘‘Quantitative Economics‘‘ at the University of Kiel, Germany. The study is arranged in three parts and it contains seven chapters. The idea of the first part, a potential conflict…

Aggregation Asset Pricing Estimation of Diffusions Expectation Formation Finanzmathematik Fokker-Planck Equation Macrobehavior Micro Motives Opinion Dynamics Ordinary Differential Equations Quantitative Soziologie Segregation Stochastic Differential Equations Stochastic Differential Games Volkswirtschaftslehre
Optimales Preissetzungsverhalten von Banken am Markt für Zertifikate (Dissertation)

Optimales Preissetzungsverhalten von Banken am Markt für Zertifikate

Finanzmanagement

Zertifikate sind von Banken emittierte strukturierte Finanzprodukte, die an Privatanleger verkauft werden. Der Zertifikatemarkt in Deutschland ist relativ jung und entwickelt sich dynamisch.

Die Studie untersucht das Preissetzungsverhalten der Zertifikateemittenten auf theoretischer Ebene. Empirisch lässt sich nachweisen, dass die Preise der Zertifikate…

Banken Betriebswirtschaftslehre Derivate Dynamic Pricing Kontrolltheorie Lebenszyklushypothese Maximumprinzip Optimierung Preispolitik Strukturierte Finanzprodukte Zertifikate