Wissenschaftliche Literaturmanagement approachBWL
Eine Auswahl unserer Fachbücher
Falls bei Ihnen die Veröffentlichung der Dissertation, Habilitation oder Masterarbeit ansteht, kontaktieren Sie uns jederzeit gern.
Frank Lattuch
A Management Diagnostic Approach for Assessing Innovation Capabilities
Empirical Evidence from Three German Family Firms
Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis
Everyone talks about business innovation, and this has become increasingly important during the GFC and its aftermath. Although innovation is so desirable, few people actually know how to make it happen – and if they can make it happen, it is usually with huge costs attached. After studying high performing,…
BetriebswirtschaftChangeFamily FirmInnovationLeadershipOrganisational DiagnosisOrganisational PsychologyUnternehmensführung & OrganisationMyrjam Beintner
Kombinationen von System Dynamics und Soft Operations Research zur Entscheidungsunterstützung im strategischen Management
Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis
Strategische Entscheidungen besitzen für Unternehmen einen besonderen Stellenwert. Während von ihnen wesentlich die Zukunft des Unternehmens abhängt, stellen sie Entscheider vor große Herausforderungen. Als eine Möglichkeit zum Umgang mit der Komplexität strategischer Entscheidungen etablierte sich der…
Begrenzte RationalitätBetriebswirtschaftslehreConfrontation AnalysisDevelopment and AnalysisMethodenkombinationenProblemstructuring MethodsRobustness AnalysisSoft Operations ResearchSoft Systems MethodologyStrategic Choice ApproachStrategic OptionsStrategische EntscheidungenStrategisches ManagementSystem DynamicsChristian Erik Schultz
Taxonomic Approach to Consumer Innovativeness
Relationship Between Patterns of Consumers‘ Personality Characteristics and Innovativeness
Studien zum Konsumentenverhalten
Relevant variables determining personality characteristics related to innovativeness Presentation of different consumer types Managerial and academic implicationsTarget Groups.
Lecturers and students of consumer behavior and marketing Marketing professionals in the consumer electronics…Cluster AnalysisConsumerConsumer PatternInnovativenessKonsumentenverhaltenMarketingPersonality CharacteristicsPersonalmanagementTaxonomyTechnological ProductsTheory of Planned Behaviour