Dissertation: Denk Raum schaffen – Einblick in kunstanaloges Lernen anhand der Methode der Dezentrierung im Fach Mathematik in der Sekundarstufe 1

Denk Raum schaffen – Einblick in kunstanaloges Lernen anhand der Methode der Dezentrierung im Fach Mathematik in der Sekundarstufe 1

Buch beschaffeneBook-Anfrage

Schriften zur pädagogischen Psychologie, volume 72

Hamburg , 298 pages

ISBN 978-3-339-10404-5 (print) |ISBN 978-3-339-10405-2 (eBook)

About this book deutschenglish

As a teacher, the author is committed to teach mathematics, which promotes independent thinking. It is about a learning culture, which focuses on the own thinking processes and the development of the personality. It is a plea for an art-analogous attitude and questions the constant criticism as a learning method. It is based on a postmodern understanding of education. Knowledge is seen as a versatile reality, not as God-given truth. The references to the model of multiple intelligences and to resonance pedagogy are interesting. It is not about a totally new teaching method, but an enrichment of the previous variety of methods.

Ihr Werk im Verlag Dr. Kovač

Bibliothek, Bücher, Monitore

Möchten Sie Ihre wissenschaftliche Arbeit publizieren? Erfahren Sie mehr über unsere günstigen Konditionen und unseren Service für Autorinnen und Autoren.

Weiteres Buch der Autorin

Forschungsarbeit: Die Bedeutung von sozial-emotionalem Lernen für die Entwicklung von Schlüsselkompetenzen auf der Sekundarstufe 1

Die Bedeutung von sozial-emotionalem Lernen für die Entwicklung von Schlüsselkompetenzen auf der Sekundarstufe 1

Hamburg , ISBN 978-3-339-13338-0 (Print) |ISBN 978-3-339-13339-7 (eBook)