Denise SteinacherDenk Raum schaffen – Einblick in kunstanaloges Lernen anhand der Methode der Dezentrierung im Fach Mathematik in der Sekundarstufe 1
Schriften zur pädagogischen Psychologie, volume 72
Hamburg 2018, 298 pages
ISBN 978-3-339-10404-5 (print)
ISBN 978-3-339-10405-2 (eBook)
About this book deutschenglish
As a teacher, the author is committed to teach mathematics, which promotes independent thinking. It is about a learning culture, which focuses on the own thinking processes and the development of the personality. It is a plea for an art-analogous attitude and questions the constant criticism as a learning method. It is based on a postmodern understanding of education. Knowledge is seen as a versatile reality, not as God-given truth. The references to the model of multiple intelligences and to resonance pedagogy are interesting. It is not about a totally new teaching method, but an enrichment of the previous variety of methods.
Keywords
AktionsforschungDenkschuleDezentrierungGrounded TheoryIntelligenzen nutzenKonstruktivismusLehrer-Schüler-BeziehungLernprozesseMathematikdidaktikMethodenvielfaltMixed MethodsResonanzpädagogikSchuleSekundarstufe 1Ihr Werk im Verlag Dr. Kovač
Möchten Sie Ihre wissenschaftliche Arbeit publizieren? Erfahren Sie mehr über unsere günstigen Konditionen und unseren Service für Autorinnen und Autoren.
Weiteres Buch der Autorin
Hamburg 2023, ISBN 978-3-339-13338-0 (Print) | ISBN 978-3-339-13339-7 (eBook)