Wilfried Griebel, Renate Heinisch, Christa Kieferle, Edeltraud Röbe & Anja Seifert (Hrsg.)Übergang in die Schule und Mehrsprachigkeit / Transition to School and Multilingualism
Ein Curriculum für pädagogische Fach- und Lehrkräfte / A Curriculum for Educational Professionals
EUB. Erziehung – Unterricht – Bildung, volume 160
Hamburg 2013, 460 pages
ISBN 978-3-8300-6647-7 (print)
ISBN 978-3-339-06647-3 (eBook)
About this book deutschenglish
This curriculum for professionals in elementary and primary school education is the final result of the European Comenius-Project TRAM – Transitions and Multilingualism which was funded by the European Commission and in which Sweden, the Netherlands, Germany, Latvia, and Romania worked together on a network of research and experts. The handbook contains the modules Diversity, Multilingualism and Language Acquisition, Handling Plurilingualism in Kindergarten and Primary Schools, Transition to School, Parent Participation and Educational Partnership with Multilingual Parents, Transitions Between Pedagogic Institutions, Pedagogic Professionalism of Dealing with Plurilingual Children.
Keywords
DiversitätElternmitwirkungErziehungswissenschaftInterkulturelle BildungLehr- und LernmethodenLinguistikMehrsprachigkeitPädagogische InstitutionenPädagogische ProfessionalitätPraxisforschungPsychologieSchuleSpracherwerbTransitionstheorienÜbergangVergleich europäischer ÜbergangskonzepteIhr Werk im Verlag Dr. Kovač
Möchten Sie Ihre wissenschaftliche Arbeit publizieren? Erfahren Sie mehr über unsere günstigen Konditionen und unseren Service für Autorinnen und Autoren.