Modulhandbuchs: Übergang in die Schule und Mehrsprachigkeit / Transition to School and Multilingualism

Übergang in die Schule und Mehrsprachigkeit / Transition to School and Multilingualism

Ein Curriculum für pädagogische Fach- und Lehrkräfte / A Curriculum for Educational Professionals

Buch beschaffeneBook-Anfrage

EUB. Erziehung – Unterricht – Bildung, volume 160

Hamburg , 460 pages

ISBN 978-3-8300-6647-7 (print)

ISBN 978-3-339-06647-3 (eBook)

About this book deutschenglish

This curriculum for professionals in elementary and primary school education is the final result of the European Comenius-Project TRAM – Transitions and Multilingualism which was funded by the European Commission and in which Sweden, the Netherlands, Germany, Latvia, and Romania worked together on a network of research and experts. The handbook contains the modules Diversity, Multilingualism and Language Acquisition, Handling Plurilingualism in Kindergarten and Primary Schools, Transition to School, Parent Participation and Educational Partnership with Multilingual Parents, Transitions Between Pedagogic Institutions, Pedagogic Professionalism of Dealing with Plurilingual Children.

Ihr Werk im Verlag Dr. Kovač

Möchten Sie Ihre wissenschaftliche Arbeit publizieren? Erfahren Sie mehr über unsere günstigen Konditionen und unseren Service für Autorinnen und Autoren.