Nadine HennigsSoziale Netzwerke als Kaufentscheidungsdimension
Ansatzpunkte und Gestaltungsperspektiven einer wertorientierten Steuerung von Netzwerkeffekten am Beispiel der Finanzdienstleistungsbranche
Strategisches Management, volume 76
Hamburg 2009, 320 pages
ISBN 978-3-8300-4449-9 (print)
ISBN 978-3-339-04449-5 (eBook)
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The relevance of social networks is continuously rising in both marketing research and managerial practice. This study focuses on the importance of social networks in the context of an efficient customer relationship management. Social network effects and customer referral behaviour is of special importance with reference to credence goods like financial services. Referring to the research question, if and to what extant social networks influence consumer behaviour, an integrative framework that encompasses relevant theoretical and empirical insights is empirically verified with special reference to the individual and social capital of different types of social influencers.
Keywords
BetriebswirtschaftslehreFinancial Services MarketingFinanzdienstleistungenFinanzdienstleistungsmarketingKonsumentenverhaltenManagementMarketingNetwork MarketingNetzwerkmarketingSocial NetworksSocial WebSoziale BeeinflusserSoziale MedienSoziale NetzwerkeSozialkapitalStrategisches ManagementIhr Werk im Verlag Dr. Kovač
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