Doktorarbeit: Entwicklung und Evaluation eines modularisierten Trainings basaler Rechenfertigkeiten für Grundschulkinder mit Dyskalkulie

Entwicklung und Evaluation eines modularisierten Trainings basaler Rechenfertigkeiten für Grundschulkinder mit Dyskalkulie

Ein Interventionsprogramm für Zweitklasskinder mit Ritter Zahlix und Prinzessin Zahline

Schriften zur Entwicklungspsychologie, volume 38

Hamburg , 524 pages

ISBN 978-3-8300-9396-1 (print)
ISBN 978-3-339-09396-7 (eBook)

about this book

deutsch english

How can I help, when a child has arithmetical disabilities? Parents, teachers and therapists often ask this question. This intervention program for children with arithmetical disabilities can give some inspirations about how to help. The basics of this intervention are Developmental Psychology and Neuropsychology. The core competencies, which can be trained with this intervention are the knowledge about numbers and quantities and the skills in calculation. Gaps in the basic knowledge shall be filled with this intervention, differentiated in the individual levels of competencies. This intervention is developed from a practitioner for practitioners and show, that science and research can complete together. Further you can read about arithmetical disabilities and about the research about this subject.

Kontaktmöglichkeit

Ihr Werk im Verlag Dr. Kovač

Bibliothek, Bücher, Monitore

Möchten Sie Ihre wissenschaftliche Arbeit publizieren? Erfahren Sie mehr über unsere günstigen Konditionen und unseren Service für Autorinnen und Autoren.

  Nach oben ▲