6 Bücher 

Wissenschaftliche LiteraturPrimary SchoolPädagogik

Eine Auswahl unserer Fachbücher

Falls bei Ihnen die Veröffentlichung der Dissertation, Habilitation oder Masterarbeit ansteht, kontaktieren Sie uns jederzeit gern.








A Corpus-Based Approach to English as a Foreign Language at Primary School Level (Dissertation)Zum Shop

A Corpus-Based Approach to English as a Foreign Language at Primary School Level

Collocations for Early Beginners

LINGUA – Fremdsprachenunterricht in Forschung und Praxis

In der englischen Sprachwissenschaft wie in der Fachdidaktik Englisch ist die Bedeutung von Kollokationen und anderen phraseologischen Einheiten sowohl für den Muttersprachler als auch für den Sprachenlerner seit langem anerkannt. Natürlich vorkommende Sprache besteht zu einem überwiegenden Teil aus wiederkehrenden…

Authentic language useAuthentischer SprachgebrauchChildrens languageCollocationsCorpus linguisticsEnglischunterrichtEnglishFachdidaktikForeign LanguageGrundschuleKinderspracheKollokationenKorpuslinguistikMuttersprachlerPhraseologiePhraseologyPrimary SchoolVocabularyWortschatz
Challenges of Working with Gifted Pupils in European School Systems (Sammelband)Zum Shop

Challenges of Working with Gifted Pupils in European School Systems

EUB. Erziehung – Unterricht – Bildung

Die Problematik der begabten Schüler im Bildungssystem ist in verschiedenen europäischen Bildungssystemen sehr präsent. Insbesondere die Bildungssysteme spielen bei der Pflege und angemessenen pädagogischen Arbeit mit begabten Schülern eine Schlüsselrolle. Die wissenschaftliche Monographie Challenges of Working…

BegabungBildungssystemEducationEducational systemsElementary schoolErziehungErziehungssystemGifted childrenGiftednessGifted pupilsGrundschuleHochbegabte KinderHochbegabungIndividualisationPrimary school education
Teacher Education in Primary and Secondary Schools (6–18-Year-Old Students) (Dissertation)Zum Shop

Teacher Education in Primary and Secondary Schools (6–18-Year-Old Students)

A Comparative Study Between China and Germany

Studien zur Schulpädagogik

Although the physical distance between China and Germany is large, the continual strengthening of ties between the two countries as well as widespread use of modern technology has allowed the two countries to not only cooperate in a political, economical, and cultural sense, but also educationally. [...]

ChinaComparative StudyGermanyIn-Service EducationInduction EducationPre-Service EducationPrimary and Secondary SchoolsTeacher Education
Giftedness in a Variety of Educational Fields (Forschungsarbeit)Zum Shop

Giftedness in a Variety of Educational Fields

EUB. Erziehung – Unterricht – Bildung

Die wissenschaftliche Monografie mit dem Titel Giftedness in a Variety of Educational Fields (Begabung in einer Vielzahl von Bildungsbereichen) befasst sich mit begabten Kindern und Jugendlichen im gesamten Bildungssystem (Vorschulerziehung, Grundschulbildung, Sekundarschulbildung) und aus der Perspektive…

Begabte KinderBegabungBildungBildungssystemeDigitalisierungE-LearningEducationEducational SystemsErziehungswissenschaftGifted ChildrenGiftednessGrundschuleIndividualisationIndividualisierungPädagogikPrimary school educationSekundarstufeVorschulkinder
Mathematical Knowledge as a Passing Information or as a Useful Tool (Forschungsarbeit)Zum Shop

Mathematical Knowledge as a Passing Information or as a Useful Tool

Studien zur Schulpädagogik

For several decades now, the mathematics classes in Slovenian elementary schools have been too oriented towards mechanical learning of concepts and procedures, thus neglecting the understanding of said concepts and procedures. The pupils therefore do not see the usefulness of said knowledge, solving routine…

FähigkeitenGrundschuleKognitionLehreLernenMathematical CapacitiesMathematical CognitionMathematical ReasoningMathematics ClassesMathematics LearningMathematics LiteracyMathematics TeachingMathematikunterrichtMathematisches VerständnisPädagogikPrimary SchoolRealistic Context
The Efficiency of Homogeneous and Heterogeneous Grouping of Students in Mathematics (Sammelband)Zum Shop

The Efficiency of Homogeneous and Heterogeneous Grouping of Students in Mathematics

Didaktik in Forschung und Praxis

The questions of grouping students have always been present in the history of education with diverse intentions and according to different criteria. The researchers of education as well as teachers and pedagogues have tried to find out when the grouping should start and what the objective of grouping is, how it…

Achievements in MathematicsDidacticsDifferentiationHeterogeneous GroupsHomogeneous GroupsIndividualizationMathematicsMathematics TeachingNational Assessment of KnowledgePedagogyPrimary SchoolSelf-ConceptSloveniaTeacher´s Expectation