45 Bücher 

Wissenschaftliche Literatur Pricing

Eine Auswahl unserer Fachbücher

Falls bei Ihnen die Veröffentlichung der Dissertation, Habilitation oder Masterarbeit ansteht, kontaktieren Sie uns jederzeit gern.








Cloud Pricing and Management (Doktorarbeit)Zum Shop

Cloud Pricing and Management

Electronic Commerce, Marketing & Finance

Cloud Computing ist nicht nur eine Technologie, sondern auch sehr stark wachsender Markt. Mit Cloud Computing werden Rechenressourcen zu einer flexiblen, stundenweise abrechenbaren Dienstleistung. Nicht nur große Unternehmen, sondern auch Privatkunden und kleinere Unternehmen werden in die Lage versetzt, bei Bedarf…

Choice-Based-ConjointCloud AdoptionCloud ComputingCloud ManagementCloud PricingE-CommerceInnovationInnovation Diffusion ModelInnovationsmanagementMarketingPricingTechnologieakzeptanzTechnology Acceptance ModelWirtschaftsinformatik
Pricing Instruments and Consumer Preferences (Dissertation)Zum Shop

Pricing Instruments and Consumer Preferences

Electronic Commerce, Marketing & Finance

Diese Abhandlung richtet sich vor allem an Pricingmanager, die in ihrer Arbeit maßgeblich an der Preisgestaltung für Produkte und Services in „Business to Consumer“-Industrien beteiligt sind. Neben der Festlegung von Preisniveaus für Produkte müssen sie eine Vielzahl von Aufgabenfeldern in der Vermarktung von…

Advance Payment SystemsBedeutungsgewichteBehavioral PricingConsumer BehaviorE-CommerceMarketingPräferenzmessungPricingTime-Variable Pricing Plans
Pricing in Creative Industry (Forschungsarbeit)Zum Shop

Pricing in Creative Industry

Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis

Scientific monograph Pricing in Creative Industry provides a detailed view on the theory of price management in the specific area of business. The uniqueness of the researched area is given by the assumption that the price in this area of business covers more than the costs and expected profit, which is…

BetriebswirtschaftErlösmodellKreativwirtschaftPreisgestaltungPreiskontrollePreismanagement
The Epistemological Value of Consumption Based Asset Pricing Models (Doktorarbeit)Zum Shop

The Epistemological Value of Consumption Based Asset Pricing Models

BOETHIANA – Forschungsergebnisse zur Philosophie

The book is a philosophical analysis of the consumption based capital asset pricing model (CCAPM), investigating in particular its epistemological and methodological foundations.

Financial markets are integral parts of advanced and developing economies. They matter because they channel unspent household…

Asset PricingAssumptionsEpistemologyEquity Risk PremiumFinanceMethodologyModelsOntologyPhiliosophyPhilosophiePhilosphy of ScienceTendencies
Scheduling – Transportation – Pricing (Dissertation)Zum Shop

Scheduling – Transportation – Pricing

Selected Problems and their Solutions

Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis

Tobias Wiens investigates three selected problems in the fields of scheduling, transportation and pricing, with the aim of introducing appropriate analytical methods as a basis for better decision making. The author first introduces the new research field of team assignment and scheduling, taking into account team…

AblaufplanungAdaptive large Neighborhood searchAlmost stochastic dominanceAutovermietungBetriebswirtschaftCar rentalDecision analysisFestpreisverträgeFixed price contractsGenetic algorithmGenetischer AlgorithmusManagement ScienceNachbarschaftssucheNeighborhood searchOperations ResearchPreisgestaltungPricingRoutenplanungSchedulingTeam productionTeam ProduktionTransportationVehicle routing
Saving Based Asset Pricing Models (Dissertation)Zum Shop

Saving Based Asset Pricing Models

A Contribution to the Solution of the Equity Premium Puzzle

Schriftenreihe volkswirtschaftliche Forschungsergebnisse

Although the Consumption Based Asset Pricing Model (1) (CCAPM) is appealing not least thanks to its simplicity, its empirical test results are poor. If linearized, the model gives support to two of the most studied problems in financial theory: the Risk Free Rate Puzzle (2) and the Equity Premium…

CCAPMConsumption Based Asset Pricing ModelEquity Premium PuzzleFinanzenGMM Weak InstrumentsHuman CapitalInvestor‘s BehaviorRisk AversionSaving Based Asset Pricing ModelSCAPMStock MarketVolkswirtschaftslehreWealth Growth
Kundenakzeptanz verhaltensabhängiger Preise (Doktorarbeit)Zum Shop

Kundenakzeptanz verhaltensabhängiger Preise

Schriftenreihe zum Business Development

„Bei vielen Leistungsangeboten hängen die Kosten der Anbieter in besonderem Maße vom Nutzungsverhalten der nachgefragten Leistung durch die Kunden ab. Typische Beispiele hierfür sind die meisten Schadenversicherungen oder auch die Vermietung von Gebrauchsgegenständen, wie z.B. Fahrzeugen oder Maschinen. In der…

AnreizproblemBehavioral PricingBusiness DevelopmentInternet der DingeInternet of ThingsIoTKundenakzeptanzMarketingNutzungsverhaltenPay how you drivePreisstrukturPricingRichard ThalerTransaktionsnutzentheorieUsage-based insuranceValue-in-useVerhaltensabhängige PreiseVerhaltensabhängige Preisstruktur
Keyword Advertising and Dynamic Pricing (Doktorarbeit)Zum Shop

Keyword Advertising and Dynamic Pricing

An Integrated Model and its Application to an Online Market Place

QM – Quantitative Methoden in Forschung und Praxis

The emergence of Keyword Advertising as a special form of personalized online advertisement has played an indispensable role in the success of web search engines. The costs for Keyword Advertising are determined by a generalized auction that is conducted for every single search query entered in by a user. So far,…

Dynamic PricingDynamic ProgrammingKeyword AdvertisingMarketingOnline-WerbungOnline Market PlaceRevenue ManagementSearch Engine MarketingSponsored SearchStochastic SimulationWirtschaftsinformatik
Methodenentwurf zur Gestaltung der Pricing Intelligence (Doktorarbeit)Zum Shop

Methodenentwurf zur Gestaltung der Pricing Intelligence

Ein Methoden-Engineering-Ansatz zur Verbesserung der IT-Unterstützung im Preismanagement

Studien zur Wirtschaftsinformatik

Erfolgreiches Preismanagement erfordert die systematische, strategiegetriebene und prozessgeleitete Professionalisierung und Koordination aller preisbezogenen Aktivitäten im Unternehmen. Die dafür erforderlichen Handlungspotenziale liefert ein Ansatz der als Pricing Intelligence bezeichnet wird. Sein von der…

Analytische InformationssystemeAutomatisierungBusiness IntelligenceEntscheidungsunterstützungMarketingMethoden-EngineeringPreisgestaltungPreisinformationssystemePreismanagementPreissteuerungPricing IntelligenceWirtschaftsinformatik
Optimal Pricing Strategies (Doktorarbeit)Zum Shop

Optimal Pricing Strategies

How Nonlinear Programming Enables Optimal Pricing in Digital Environment

MERKUR – Schriften zum Innovativen Marketing-Management

The determination of optimal pricing strategies in the ever-changing digital environment becomes more essential and more challenging with increasing popularity of the Internet and its ability to monitor consumers‘ preferences by tracking their click, purchase and finally their usage behavior. This book examines…

Agency CompensationBetriebswirtschaftslehreE-CommerceInteraktive PreismechanismenKeyword AuctionsNonlinear PricingOnline-MarketingOnline AdvertisingPerformance-based CompensationPreisfindungPreisstrategieSearch Engine MarketingSponsored SearchSuchmaschinenmarketingTwo-Part-Tariff