Wissenschaftliche Literatur zum Schlagwort: Digitales Marketing

Utilization of Digital Transformation Elements in Project Management (Dissertation)

Utilization of Digital Transformation Elements in Project Management

An Investigation on How Utilization of Elements of Digital Transformation Can Impact Project Management and Project Success

Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis

Digitale Transformation breitet sich schnell aus, auch in allen Arten von Projekten. Gleichzeitig bleibt Projektmanagement trotz aller Bemühungen weniger erfolgreich. Es stellt sich die Frage, ob digitale Transformation Projektmanagement beeinflusst. Und wenn ja, kann dieser Einfluss beobachtet und gemessen werden? [...]

Digitales Marketing Digitale Transformation Digitalisierung Digital Transformation Project Management Projekterfolg Projektmanagement Wissenstransfer
The Adoption of Interactive Service Technologies (Doktorarbeit)

The Adoption of Interactive Service Technologies

Empirical Evidence from the Retail Industry

MERKUR – Schriften zum Innovativen Marketing-Management

Digitization is assumed to be the most far-reaching social and economic revolution since time immemorial and highly impacts the appearance of brick-and-mortar retailing. Interactive service technologies are expected to be particularly promising elements of the digital transformation in retailing. However, these approaches have not made a substantial…

Absatz Akzeptanz Akzeptanzforschung Digitalisierung Handel Marketing Point-of-Sale Tablet Technologie