7 Bücher 

Wissenschaftliche LiteraturCultureBWL

Eine Auswahl unserer Fachbücher

Falls bei Ihnen die Veröffentlichung der Dissertation, Habilitation oder Masterarbeit ansteht, kontaktieren Sie uns jederzeit gern.








Cultural Influences on French and German Project Controlling in Development Projects of the European Aeronautic Industry (Dissertation)

Cultural Influences on French and German Project Controlling in Development Projects of the European Aeronautic Industry

Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis

Anhand von semistrukturierten Interviews mit deutschen und französischen Projektcontrollern und -managern aus dem Airbus Helicopter NH-90 Projekt konnte nachgewiesen werden, dass die deutschen und französischen Interviewpartner Projekte teils unterschiedlich controllen (planen, reporten, monitoren und…

AirbusCultural InfluenceCultureDevelopmentEuropean Aeronautic IndustryFrench Project ControllingGerman Project ControllingProject ControllingProject Controlling CultureProject ManagementProject Management Culture
The Role of Organizational Control and National Culture in Managing Information Systems Projects (Dissertation)

The Role of Organizational Control and National Culture in Managing Information Systems Projects

Strategisches Management

A person’s life is largely one of organizational membership. As organizational member she or he interacts with diverse individuals – be it a superior, a subordinate, or a peer. At the heart of these interactions lies the process of control. It is the function of control to regulate and adjust the actions of…

Formal controlInformal controlIS offshoringIS project controlManagerial controlNational cultureOrganizational control theoryOutsourcingProject Performance
Unternehmenskultur und Unternehmenserfolg (Dissertation)

Unternehmenskultur und Unternehmenserfolg

Eine theoretische und empirische Analyse unter Berücksichtigung der unternehmerischen Nachhaltigkeit

Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis

Der Zusammenhang zwischen Unternehmenskultur und Unternehmenserfolg beschäftigt die Forschung schon seit vielen Jahren. Gerade in unserer globalisierten Wirtschaft spielen sog. „weiche Faktoren“, aus denen sich die Unternehmenskultur vorwiegend zusammensetzt, eine immer größer werdende Rolle. Stakeholder der…

BetriebswirtschaftCorporate CultureCorporate Social ResponsibilityCSRKulturdimensionNachhaltigkeitOrganisationsentwicklungSustainabilityUnternehmenserfolgUnternehmensführungUnternehmenskulturWeiche FaktorenWerteWertemanagement
A Disaggregate Analysis of China‘s Regional Development (Dissertation)

A Disaggregate Analysis of China‘s Regional Development

Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis

During the Chinese transitional period from a planned to a market economy, there were significant regional imbalances. On the one hand, we should admit that, given the vast size of China, regional disparities seem inevitable due to the unequal conditions seen historically; on the other hand, basing our judgment on…

Cadre Management SystemCareer AdvancementChinaClusterCounty CadresCulture and Economic IntegrationGrowth SpilloversIncentivesIntra-Provincial InequalityLocal ProtectionismPolarizationRegionale EntwicklungSpatial Agglomeration
Corporate Philosophy – Strategiewerkzeug zur Gestaltung der Unternehmenskultur (Forschungsarbeit)

Corporate Philosophy – Strategiewerkzeug zur Gestaltung der Unternehmenskultur

Strategisches Management

Unternehmensphilosophie wird von Unternehmen zunächst und zumeist als Mittel der Selbstdarstellung genutzt. Damit verfehlt man aber ihre eigentliche, tiefere Funktion als Instrument des strategischen Managements, um eine visionäre und motivierte Kultur im Unternehmen aktiv zu gestalten. [...]

Corporate CultureCorporate IdentityCorporate PhilosophyFührungManagementPhilosophieStrategieStrategisches ManagementUnternehmensführungUnternehmenskulturUnternehmensphilosophieWirtschaft
A Student Satisfaction Model for Higher Education Providers (Dissertation)

A Student Satisfaction Model for Higher Education Providers

Based on the Example of the Universities of Applied Sciences in Austria

MERKUR – Schriften zum Innovativen Marketing-Management

This study examines how overall student satisfaction in Austrian Universities of Applied Sciences can be broken down into dimensions of the student’s learning experience. The book proposes a student satisfaction model for actual students in Austria taking an economic diploma course. The author demonstrates that in…

BetriebswirtschaftslehreBeziehungsmanagementBologna-ProzessConsumer AcceptabilityHochschulmarketingKundenzufriedenheitMarketingNon Profit MarketingTeaching culture