15 Bücher 

Wissenschaftliche Literatur Creativity

Eine Auswahl unserer Fachbücher

Falls bei Ihnen die Veröffentlichung der Dissertation, Habilitation oder Masterarbeit ansteht, kontaktieren Sie uns jederzeit gern.








The Importance of Creativity and Creative Teaching (Forschungsarbeit)Zum Shop

The Importance of Creativity and Creative Teaching

Studien zur Schulpädagogik

Creativity is important for individuals and for societies, it is essential for progress and culture of every civilisation. Creativity in education has become the subject of many researches in 1990s, or as outlined by Gibson, it has become the current icon in education.

However, researchers agree creativity is an ambivalent and ambiguous concept and there is no generally accepted definition about what creativity is. The problems of definitions lie in its…

ChildrenCreativityInnovationLearningMethodsSchoolTeacherTeaching
The Effect of Foreign Language Use on Facets of Individual and Team Creativity (Dissertation)Zum Shop

The Effect of Foreign Language Use on Facets of Individual and Team Creativity

Personalwirtschaft

Im Zuge der Digitalisierung und dem damit einhergehenden Einsatz von neuen Technologien am Arbeitsplatz, kommt es zu rapiden und teilweise unvorhersehbaren Änderungen in der Arbeitswelt. Um diesen ständigen Veränderungen gerecht zu werden, und sowohl innovativ zu bleiben als auch langfristige Wettbewerbsvorteile zu sichern, entwickelt sich die menschliche Fähigkeit, kreativ zu sein, zu einer immer wichtigeren Ressource für Unternehmen. Zugleich ist Kreativität – definiert…

BetriebswirtschaftFremdspracheIndividuelle KreativitätKreativitätMitarbeiterkreativitätSpracheTeamarbeitTeamkreativität
Followers left behind by their leaders: The impact of a sudden leader departure on followers᾽ performance and creativity (Doktorarbeit)Zum Shop

Followers left behind by their leaders: The impact of a sudden leader departure on followers᾽ performance and creativity

Schriften zur Arbeits-, Betriebs- und Organisationspsychologie

Wenn Beschäftigte plötzlich durch ihre Fürhrungskraft verlassen werden, stellt diese Situation einen chaotischen und destabiliserenden Moment für Unternehmen dar. Der Wechsel in der Führung oder eine Unterbrechung der geplanten Führungsdauer ist ein Thema, das in Unternehmen immer und immer wichtiger wird. Ein wichtiger Kernpunkt der Arbeit war es systematische Befunde über den konkreten Einfluss eines plötzlichen Führungsverlusts auf geleistete Ergebnisse von Geführten…

FührungFührungsverlustKreativitätLeistungPsychologieTransaktionale Führungtransformationale FührungZurückgelassene Geführte
The New Organizational Change: An Employee Identity-Related Psycholinguistic Approach (Dissertation)Zum Shop

The New Organizational Change: An Employee Identity-Related Psycholinguistic Approach

Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis

Diese Dissertation beleuchtet die Herausforderungen der Digitalisierung und Globalisierung für die Identität von Arbeitnehmern, die technisch getriebenen organisationalen Veränderungen ausgesetzt sind. Sowohl die Digitalisierung als auch die Globalisierung stellen den Arbeitnehmer vor die Herausforderung neue Technologien zu adaptieren.

Vor diesem Hintergrund streben Praktiker und Wissenschaftler gleichermaßen danach den Veränderungswiderstand von Arbeitnehmern…

BetriebswirtschaftChange resistanceCreativityDigitalisierungDigitizationEconomyGlobalisierungIdentitätIdentityKreativitätLanguageOrganisatorischer WandelOrganizational changePsychologiePsychologySpracheVeränderungswiderstand
Pricing in Creative Industry (Forschungsarbeit)Zum Shop

Pricing in Creative Industry

Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis

Scientific monograph Pricing in Creative Industry provides a detailed view on the theory of price management in the specific area of business. The uniqueness of the researched area is given by the assumption that the price in this area of business covers more than the costs and expected profit, which is traditionally explained by the microeconomic and marketing theory. Price management in the creative industry is a relatively new area that is being addressed…

BetriebswirtschaftErlösmodellKreativwirtschaftPreisgestaltungPreiskontrollePreismanagement
New Themes and Dimensions in Applied Linguistics (Sammelband)Zum Shop

New Themes and Dimensions in Applied Linguistics

LINGUA – Fremdsprachenunterricht in Forschung und Praxis

The volume New Themes and Dimensions in Applied Linguistics is a collection of articles written by scholars from different academic centres in the world who are interested in applied linguistic studies. In a novel and innovative way, it presents and discusses problems relevant to applied linguistics and emphasizes the important role which language-related practices and research play in such areas of human activity as foreign language learning and teaching and…

Angewandte LinguistikFremdsprachen Lehren und LernenFremdsprachenunterrichtNeue DimensionenNeue ThemenÜbersetzung
Effectiveness of the Learning Environment (Forschungsarbeit)Zum Shop

Effectiveness of the Learning Environment

Findings of Monitoring Mathematics Lessons

Studien zur Schulpädagogik

As mathematics classes should encourage different ways of thinking, creativity, formal knowledge and skills, and enable students to know the useful and meaningful side of mathematics, it is necessary that the organization of classes contributes to a high student achievement. The high quality classes are focused as a combination of teaching and learning to reach an effective learning environment which requires the students to persevere and work hard and represents a…

Heterogene GruppenHomogene GruppenLearning EnvironmentLehrermotivationLernumgebungMathematikunterrichtPädagogikUnterrichtsorganisationUnterrichtsüberwachung
A New Dynamic Model of Creativity (Dissertation)Zum Shop

A New Dynamic Model of Creativity

Schriften zur pädagogischen Psychologie

This book provides a clear, readable, informative, up-to-date and timely introduction to this field of knowledge and traces the history of the conception of creativity. It provides an in-depth literature review, offers a new dimension to the contemporary debates about the role of the creative process in the creation of new knowledge and products and gives thought-provoking insights on concepts, theoretical principles, models, processes, implications, and research…

Aha-EffektCsikszentmihalyiGedankenGnilfordIdeenfindungJoy Paul GuilfordKreative PersönlichkeitKreativitätKreativitätsdefinitionKreativitätsgeschichteKunstMihaly CsikszentmihalyiModellbildungPädagogikPsychologieWissensbasis
Mathematical Knowledge as a Passing Information or as a Useful Tool (Forschungsarbeit)Zum Shop

Mathematical Knowledge as a Passing Information or as a Useful Tool

Studien zur Schulpädagogik

For several decades now, the mathematics classes in Slovenian elementary schools have been too oriented towards mechanical learning of concepts and procedures, thus neglecting the understanding of said concepts and procedures. The pupils therefore do not see the usefulness of said knowledge, solving routine problems according to an introduced example rather than thoroughly reading the text of each task; furthermore, they are also not aware of the situation described in…

FähigkeitenGrundschuleKognitionLehreLernenMathematical CapacitiesMathematical CognitionMathematical ReasoningMathematics ClassesMathematics LearningMathematics LiteracyMathematics TeachingMathematikunterrichtMathematisches VerständnisPädagogikPrimary SchoolRealistic Context
Einbindung externer Innovatoren in den Open-Innovation-Prozess: Untersuchung von Personen mit überdurchschnittlich hoher Innovativität, Kreativität und Ideenquantität (Dissertation)Zum Shop

Einbindung externer Innovatoren in den Open-Innovation-Prozess:
Untersuchung von Personen mit überdurchschnittlich hoher Innovativität, Kreativität und Ideenquantität

Analyse von Big-Five-Persönlichkeitsmerkmalen, Motiven, Ideenvorschlagsverhalten und demografischen Faktoren

Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis

Im Rahmen des Open-Innovation-Prozesses stehen Unternehmen regelmäßig vor der Herausforderung die Ideengeber für Produktentwicklungsaktivitäten gezielt identifizieren zu können. In diesem Buch werden innovative kreative Personen, die in der Lage sind, eine hohe Anzahl an Ideen zu generieren, beschrieben. Dabei werden ihre Big-Five-Persönlichkeitsmerkmale, ihre Motive, ihr Ideenvorschlagsverhalten ebenso wie ihre demografischen Faktoren ermittelt. Als Ergebnis wird der…

Bayesian Estimation MethodBEMBig FiveCreativityIdea QuantityIdeenqualitätInnovationsmanagementInnovativenessInnovativitätKATKhatena-Torrance Creative Perception InventoryKirton Adaption InnovationKreativitätMarketingNEOFFIOpen-Innovation-ProzessPsychologieSAMWKOPAY