Wissenschaftliche LiteraturCompetenceBWL
Eine Auswahl unserer Fachbücher
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The Organizational Response to Remote Service Delivery
A Competence-Based Exploration of Remotability in the Capital Goods Sector
Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis
Fueled by the arrival of the Internet, modern technologies have been gradually relaxing the need for physical proximity between service providers and service objects, which has long been considered a major burden for global service delivery. The utilization of remote service delivery, in particular, puts service…
BetriebswirtschaftCapital goods sectorDigitalisierungDigitizationDominant logicDynamic capabilitiesDynamische FähigkeitenFernwartungInvestitionsgüterbereichOpen system viewOrganisationOrganisationale KompetenzenOrganizational competencesRemote servicesUnternehmensführungIntercultural Competence
A Conducive Factor of Managers‘ Readiness for Organizational Change
This book concerns intercultural competence and its impact on managers’ readiness for organizational change. According to the analysis presented in this study, managers who are culturally competent are significantly more likely to embrace organizational change and therefore better prepared for the new managerial…
Change ManagementCultural IntelligenceIntercultural ManagementIntercultural TrainingInternational HROrganizational ChangeOrganizational LearningReadiness für ChangeStrategien mittelständischer deutscher Automobilzulieferer im Konzentrationsprozess der Automobilindustrie
Die globalisierte Automobilindustrie ist u.a. geprägt durch Verschiebungen von Marktanteilen und durch eine hohe Wettbewerbsdynamik. Ein wesentliches Ergebnis der hohen Wettbewerbsdynamik sind branchenbezogene Konzentrationsprozesse. Aufgrund der hohen Forschungs- und Wissensintensität der Automobilindustrie…
AutomobilindustrieAutomobilzuliefererBetriebswirtschaftslehreCompetence based viewDynamic capability viewKompetenzenKonzentrationsprozessMittelständische UnternehmenStrategienVeränderungsfähigkeitenBridging the Ethno-Cultural Gap
Managing Ethno-Cultural Differences in Healthcare Service Delivery in Hospital Settings: The Irish Experience
This book addresses how national health systems face the challenges of accommodating the cultural diversity of healthcare providers and service users. The author identifies the complexities of managing ethno-cultural diversity in healthcare, discussing critical areas such as intercultural competence, intercultural…
Diversity ManagementEthnic MinorityEthno-Cultural DiversityHealth CareHealth Care DeliveryHospitalsIntercultural CompetenceIntercultural ManagementWertschöpfung durch Business Transformation Outsourcing im Customer Care
Innovatives Dienstleistungsmanagement
Die Bedeutung der Kundenbindung und die Gestaltung der Kundenbeziehung sind unumstritten. Mit dem Customer Care verfügen Unternehmen über ein Instrument, das der Pflege der Kundenbeziehung dient. Seit längerem werden Customer Care Aktivitäten in die Outsourcingentscheidung eines Unternehmens einbezogen. Im…
balanced scorecard strategy mapBetriebswirtschaftlehreBetriebswirtschaftslehreBusiness Transformation outsourcingCall CenterCompetence based ViewCustomer CareFallstudieInnovationKundenmanagamentOutsourcingWertschöpfungWissenstransferProzessbezogene Einflussfaktoren auf den Erfolg von Produktinnovationen kleiner Tonträgerunternehmen in der Musikindustrie
Darstellung auf Basis einer kompetenztheoretischen Analyse
Der Autor liefert mit seinem Werk eine erste leistungstheoretische Betrachtung der Musikindustrie, die in ihrer Systematik und Geschlossenheit zum Verständnis der Besonderheiten dieser Branche beizutragen vermag. Sein Blick ist auf die bislang vernachlässigten kleinen Tonträgerunternehmen gerichtet. Der Autor deckt…
BetriebswirtschaftslehreCBTFCompetence-based theory of the FirmEinflussfaktorenErfolgsfaktorenInnovationsforschungInnovationsmodellInnovationsprozesseJörg FreilingKompetenzenKompetenztheorieMusikbrancheMusikindustrieMusikmanagementMusikökonomieProduktinnovationenTonträgerunternehmenA Bicultural Management Model for Internationalising SMEs
Using the Example of 2nd Generation Spanish Specialists in Germany
Objective of this book is to demonstrate a new strategic approach; the use of 2nd generation bicultural experts as competitive advantage for internationalising SMEs. The approach described in this book is, on one hand, based on the example of 2nd generation Spanish experts in Germany and on the other hand,…
2nd generation migrantsBetriebswirtschaftslehreBicultural expertsBiculturalismIntercultural CompetenceInternational businessInternationales ManagementInternationalisation strategyInternationalisierungStrategisches Management