Literatur: Knowledge Management
Eine schlagwortbasierte Auswahl unserer Fachbücher

How Firms Turn Knowledge into Valuable Outputs
Disentangling Research on Absorptive Capacity
Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis
In today’s dynamic environment firms are under constant pressure to improve their performance and find new, innovative ways of competing. To be able to adapt to change, the sourcing and processing of knowledge is pivotal. Developing absorptive capacity, namely processes to acquire, assimilate, [...]
Absorptive Capacity 2.0: The Link between Knowledge and Innovation in Firms
Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis
Innovation by introducing new products to the market is often accepted as a necessity for firms’ long-term survival. The research in the field on management science emphasizes the role of knowledge as a central source of innovation. In particular, absorptive capacity as a firm’s “ability to recognize the value [...]The Importance of Learning and Knowledge in Ramp-Up Management
Lessons from a Multi-Level and Multi-Methodical Examination
Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis
Der Produktionsanlauf betrifft die Überführung eines neuen Produktes von der Phase der Produktentwicklung über in die Phase der kommerziellen Produktion. Er endet mit dem Erreichen der vollen Kapazität. Aufgrund kürzer Produktlebenszyklen, einer höheren Innovationsrate und einem breiteren Produktspektrum, [...]
Organisationsstrukturen und Wissenstransfer bei Lösungsanbietern
Unter dem Schlagwort Solution Selling wird der Verkauf maßgeschneiderter Angebote mit Problemlösungscharakter als die Zukunftsstrategie gefeiert. Doch lassen sich derart individuelle Angebote auch innerhalb gewachsener Strukturen des deutschen Mittelstands realisieren? Wie können und müssen Vertrieb und Technik [...]
Firm-Level Strategic Orientation and Performance
A Synthesis and Extension of the Knowledge Base on Entrepreneurial, Market and Learning Orientation
Should a firm stay focused or should it rather adopt a broader strategic perspective? This book summarizes and extends the existing knowledge base on entrepreneurial, market, and learning orientation. Building on multiple theoretical perspectives, empirical evidence from prior studies, as well as on survey and [...]Eine Auswahl an Fachbüchern aus dem Verlag Dr. Kovač.