Literatur: Innovativeness
Eine schlagwortbasierte Auswahl unserer Fachbücher
Franziska Handrich
Exploring the road to successful video games
Investigating determinants of video game success and their effect on short- and long-term performance
Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis
Videospiele gewinnen zunehmend an Bedeutung und das nicht nur im Unterhaltungssektor. Die Videospielindustrie gehört heutzutage zu den wichtigsten Wachstumsmärkten der Welt.
Allerdings ist trotz des wachsenden Interesses bisher nur wenig über Erfolgsfaktoren der [...]
Betriebswirtschaft, Consumer Preferences, Entertainmen industry, Erfolgsfaktoren, Game characteristics, Game innovativeness, Game Typology, Innovation, Marketing, Spielinnovationstätigkeit, Success drivers, Unterhaltungsindustrie, Verbraucherpräferenzen, Video games, Videospiele, Videospieleigenschaften, Videospielklassifizierung

Mehrnaz Karimi
Dark Triad in Teams:
The Bermuda Triangle of Organization?
Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis
Organizations’ work climate is influenced by individuals who are aggressive, bold, and manipulative, with little shame or guilt about their behaviors. These individuals usually generate a toxic work climate in which members rarely communicate with each other, have low commitment to the [...]
Autopoies, Emerging Market, Innovation Management, International Business Ideas, Iran, Product Innovativeness, Speed to Market, Team Climate, Team Dark Triad

Anna Kurz
Analyse von Big-Five-Persönlichkeitsmerkmalen, Motiven, Ideenvorschlagsverhalten und demografischen Faktoren
Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis
Im Rahmen des Open-Innovation-Prozesses stehen Unternehmen regelmäßig vor der Herausforderung die Ideengeber für Produktentwicklungsaktivitäten gezielt identifizieren zu können. Im vorliegenden Buch werden innovative kreative Personen, die in der Lage sind, eine hohe Anzahl an Ideen zu [...]
Bayesian Estimation Method (BEM), Big Five, Creativity, Idea Quantity, Ideenqualität, Innovationsmanagement, Innovativeness, Innovativität, Khatena-Torrance Creative Perception Inventory, Kirton Adaption Innovation (KAT), Kreativität, Marketing, NEOFFI, Open-Innovation-Prozess, Psychologie, SAM, WKOPAY

Irmela Gorges / Linda A. Winkler (Eds.)
Economy and Social Conditions in Transition
Probleme und Chancen der Globalisierung
This book is interdisciplinary in scope, written for economists, educators, and for individuals working on the fields of globalization, and its impacts on societal development. The book analyzes the current economic and social development in selected countries with different economic [...]
Barbados, Crisis, Economy, Erziehungswissenschaft, Financial, Gesundheitswissenschaft, Health Care Services, Innovativeness, New technologies, PAYGO, Regional Sustainable Development, Social Security, Sub-Saharan Africa, Tanzania, Volkswirtschaftslehre

Christian Erik Schultz
Taxonomic Approach to Consumer Innovativeness
Relationship Between Patterns of Consumers‘ Personality Characteristics and Innovativeness
Studien zum Konsumentenverhalten
Relevant variables determining personality characteristics related to innovativeness Presentation of different consumer types Managerial and academic implications
Target Groups.
Lecturers and students of consumer behavior and [...]
Cluster Analysis, Consumer, Consumer Pattern, Innovativeness, Marketing, Personality Characteristics, Personalmanagement, Taxonomy, Technological Products, Theory of Planned Behaviour

Bernd Kadura, Joachim Langbein, Kerstin Wilde
Strengthening Innovation Systems
Foundation, Concept and Strategic Approach
Wirtschaftspolitik in Forschung und Praxis
Strengthening innovation systems is of prime importance for sustained competitiveness of countries and regions in an increasingly knowledge-based global economy.
This does not only apply to industrialised countries, but holds true for emerging economies [...]
Development Strategies, Entrepreneurship, Innovation, Innovation Management, Innovation Marketing, Innovation System, Innovativeness, International Development Cooperation, Knowledge and Technology Transfer, Knowledge Based Economy, Kooperation, Networks and Cooperation, Netzwerke, Science, Technologie, Technologietransfer, Technology and Innovation Policy, Technology Transfer, Volkswirtschaftslehre, Wissensbasierte Wirtschaft, Wissenschaft

Jan Busch
Wahrnehmung von Innovationen auf Produkt- und Markenebene
Eine empirische Analyse von Interaktionseffekten zwischen den Facetten wahrgenommener Innovativeness
MERKUR – Schriften zum Innovativen Marketing-Management
Bei Unternehmen werden der langfristige Erfolg, die Verteidigung und Stärkung der Position im internationalen Wettbewerb sowie ein angestrebtes Wachstum in zunehmendem Maße von der Innovationsleistung bestimmt. Dabei stellen steigender Wettbewerbsdruck, verkürzte Produktlebenszyklen und [...]
Betriebswirtschaftslehre, Imagetransfer, Innovationen, Innovationsmanagement, Innovativeness, Konsumentenverhalten, Marke, Markenmanagement, Markenwahrnehmung, Marketing, Produkt

Eine Auswahl unserer Fachbücher.