Literatur: Elderly

Eine schlagwortbasierte Auswahl unserer Fachbücher

 

Challenges of Modern Society From Different Perspectives (Sammelband)

Challenges of Modern Society From Different Perspectives

EUB. Erziehung – Unterricht – Bildung

The book »Challenges of Modern Society From Different Perspectives« presents eight contributions of twenty authors, which deal with different current thematics connected with the influence of modern social phenomenon on the individual’s development. [...]

Abuse, Challenges, Education, Elderly, Health Care, Modern Society, Violence, Youth

Trennlinie

Challenges of Society (Sammelband)

Challenges of Society

EUB. Erziehung – Unterricht – Bildung

Speaking of interdisciplinary influences on education, the study of human psychology - probing into cognition, motivation, behavior and performance - has become a key pillar in that area. From management to performance and social engagement, satisfaction of institutional objectives [...]

Bullying, Challenges, Education, Elderly, Health Care, Mental Toughness, Modern Society, Stress, Violence, Youth

Trennlinie

Care for the Elderly in Germany: Efficiency, Productivity and their Determinants (Doktorarbeit)

Care for the Elderly in Germany:
Efficiency, Productivity and their Determinants

An Empirical Analysis for the Years 1999 to 2009

Schriftenreihe Gesundheitswissenschaften

By 2030 the number of persons of working age in Germany will drop by 7.5 million to 42.2 million, relative to the reference year 2008. Thus, the social security system in Germany faces a shrinking number of potential contributors while supporting a growing number of benefit recipients [...]

Altenpflege, Care for the elderly, Data Envelopment Analysis, Effektivität, Efficiency, Formal home care providers, Gesundheitsökonomie, Malmquist-Index, Nursing Homes, Pflegedienst, Pflegeheim, Productivity, Produktivität, Returns of sale, Volkswirtschaftslehre

Trennlinie

Einfluss persuasiver Kommunikation auf Einstellung und Verhalten bei älteren Konsumenten (Doktorarbeit)

Einfluss persuasiver Kommunikation auf Einstellung und Verhalten bei älteren Konsumenten

Theoretische Bestandsaufnahme und empirische Analyse

MERKUR – Schriften zum Innovativen Marketing-Management

Die Anforderungen an die Marketing- und Unternehmenskommunikation haben sich durch die Überalterung der Gesellschaft dramatisch verändert. Dennoch wird die Zielgruppe 50plus von vielen Branchen bisher ignoriert oder nicht adäquat bedient. Wissensdefizite und mangelnde praktische Erfahrung im [...]

Absatz, Attitude-Intention Relations, Einstellung-Verhaltensbeziehung, Elderly Consumers, geplantes Verhalten, Gerontologie, Konsumentenverhalten, Marketing, Marktsegmentierung, Mature Markets, Mature Market Segmantation, Planned Behaviour, Senioren

Trennlinie
 

nach oben

Eine Auswahl unserer Fachbücher.