Literatur: Elation
Eine schlagwortbasierte Auswahl unserer Fachbücher
<< | < | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ... | > | >> |
Marvin Nii Ankrah
Regionalism and Political Instability in West Africa:
Developments, Challenges and Prospects
Schriften zur internationalen Politik
The study of regions is critical to our understanding of global politics. Post-colonial West Africa has for decades attracted international headlines for many bad reasons. Central among these are various acts of political instability involving military coups, civil wars, irredentists [...]
Colonialism, Corruption, Democracy, Economic Development, Good Governance, International Relations, Political Instability, Regionalism, Terrorism, Transnational Organised Crimes

Christian Erik Schultz
Taxonomic Approach to Consumer Innovativeness
Relationship Between Patterns of Consumers‘ Personality Characteristics and Innovativeness
Studien zum Konsumentenverhalten
Relevant variables determining personality characteristics related to innovativeness Presentation of different consumer types Managerial and academic implications
Target Groups.
Lecturers and students of consumer behavior and [...]
Cluster Analysis, Consumer, Consumer Pattern, Innovativeness, Marketing, Personality Characteristics, Personalmanagement, Taxonomy, Technological Products, Theory of Planned Behaviour

Moritz Mink
Value Creation in Business-to-Customer and Customer-to-Customer Relationships
Three Empirical Studies
MERKUR – Schriften zum Innovativen Marketing-Management
This book covers two very relevant occurrences of customer relationships: The classical dyadic relationships between providers and its customers (B2C) and the more recent customer-to-customer relationships (C2C). Owing to the tremendous increase in customer connectivity through the web 2.0 [...]
Betriebswirtschaftslehre, C2C, Customer-to-Customer Interaction, Customer Relationships, Marketing, Online Forum Management, Online Marketing, Relationship Characteristics, Relationship Marketing, Service Marketing, Service Quality, Soziale Medien, Virtual Communities

Vivian Pindur
Entstehung und Generierung von Kundenwertpotenzialen im Web 2.0
Eine analytische Betrachtung unter Berücksichtigung des Social Media Monitoring
Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis
Durch die weitreichenden Entwicklungen des Social Web hat sich in den vergangenen Jahren nicht nur ein Wandel im Selbstverständnis des Kunden vollzogen, vielmehr sind auch im Hinblick auf das Customer Relationship Management maßgebliche Veränderungsprozesse zu verzeichnen. Damit einhergehend ist [...]
Customer Integration, Customer Relationship Management, Konstrukt Kundenwert, Kundenintegration, Kundenwertpotenzial, Marketing, Social Commerce, Social CRM, Social Media Monitoring, Social Web, Soziale Medien, Web 2.0, Wirtschaftsinformatik

Theo Berger
Dependency Modeling and Value-at-Risk Forecasts for Financial Portfolios
Forecasting Value-at-Risk (VaR) for financial portfolios is a staggering task in financial risk management. The turmoil in financial markets as observed since September 2008 called for more complex VaR models, as "standard" VaR approaches failed to anticipate the collective market [...]
Copulas, Dependency Modeling, Dynamic Conditional Correlations, Financial Crisis, Finanzwirtschaft, Ökonometrie, Statistik, Validity Spillover, Value-at-Risk

Sebastian Möbus
Social Networks and the Organizational Knowledge Transfer Process
Relational and Structural Effects on the Micro-Phase of Knowledge Acquisition
Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis
The capability to effectively transfer and leverage knowledge from all kinds of resources has become one of the important sources of competitive advantage, innovativeness, and sustained firm performance. Prior research has shown that the internal social networks of a firm contribute to the [...]
Absorptive Capacity, Knowledge, Knowledge Acquisition, Knowledge Loss, Knowledge Staring, Knowledge Transfer, Organisational Learning, Social Networks

Shabo Simon
Kosten- und Performance-Measurement in der Produktkommunikation
Eine kennzahlenbasierte Benchmarking-Methodik zur Identifizierung von Ineffizienzen in der Produktkommunikation mit der Kostenrechnung und der Data Envelopment Analysis am Beispiel der Automobilindustrie
Schriften zum Betrieblichen Rechnungswesen und Controlling
Da börsennotierte Unternehmen zunehmend unter dem Druck stehen, ihre Leistungsfähigkeit gegenüber den Anteilseignern nachzuweisen, steigt der Bedarf an Informationen über den Erfolg. Damit gewinnen Informationen an Bedeutung, die sich auf den Erfolg bestimmter Maßnahmen oder Abteilungen eines [...]
Automobilindustrie, Balanced Scorecard, Benchmarking, Data Envelopment Analysis, Intangible Assets, Kostenrechnung, Produktkommunikation, Public Relations, Spitzenkennzahlen, Unternehmenskommunikation

Dirk Böhler
Studienreihe wirtschaftsrechtliche Forschungsergebnisse
Immer häufiger werden Produkte durch ihre Platzierung im medial exponierten Privatleben von Prominenten beworben. Diese als Celebrity Placement bezeichnete Methode vereint die Vorteile von Product Placement und konventioneller Testimonialwerbung. Das Werk behandelt die Gestaltung entsprechender [...]
Celebrity Barter Relationship, Gifting-the-Talent, Product Lending, Product Seeding, Recht der Privatheit, Right to Privacy, Right to Publicity, Schleichwerbung, Trennungsgebot, Werbung mit Prominenten

Guido Oebel (Hrsg./Ed.)
Schriften zur Vergleichenden Sprachwissenschaft
Dieser Sammelband zur Adjektiv- bzw. Adverbintensivierung ist die Folgepublikation zum Anfang 2011 erschienenen „Wörterbuch der Volkssuperlative“ nebst Begleitband. Auf einen einleitenden sprachhistorischen Rückblick zu diesem Intensivierungsphänomen folgen u.a. aktuelle [...]
Anglistik, Elation, Germanistik, Idiomatik, Idiosynkrasie, Lexikologie, Metaphorik, Morphologie, Romanistik, Sprachetymologie, Sprachhistorie, Stilistik

Jürgen Terpin
Kreditrisikomanagement im Kontext des Customer Relationship Management
Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis
Die Vergabe von Krediten, z.B. durch das Angebot der Zahlart "Kauf auf Rechnung" im Distanzhandel/E-Commerce, eröffnet den Anbieterunternehmen zusätzliche Umsatzpotenziale, ist jedoch zugleich mit Risiken verbunden. Oftmals fokussiert das Customer Relationship Management (CRM) dabei einseitig auf [...]
AHP, Analytic Hierarchy Process, Betriebswirtschaftslehre, BWL, CRM, Customer Relationship Management, E-Commerce, Kreditrisikomanagement

<< | < | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ... | > | >> |
Eine Auswahl unserer Fachbücher.