Frank KostrzewaErwerb und Vermittlung des Deutschen als Fremdsprache
Empirische Studien und unterrichtliche Implikationen
PHILOLOGIA – Sprachwissenschaftliche Forschungsergebnisse, volume 223
Hamburg 2018, 260 pages
ISBN 978-3-8300-9808-9 (print)
ISBN 978-3-339-09808-5 (eBook)
About this book deutschenglish
The present research work outlines the central results of my empirical research on acquisition processes in the acquisition of German as a foreign language (mainly by Korean learners). The detected acquisition sequences (in the areas of mode, case, tense, prepositional, adverbial and conjunctional systems) lead to didactic and methodological considerations for the constitution of instructional processes.
The research area of German as a Foreign Language is closely related to the areas of Germanic linguistics as well as empirical language teaching and acquisition research, nowadays also referred to as “L2 acquisition research”.
The area of second/foreign language research is also closely connected to the Anglo-American research discipline of L2-Classroom Research.
Keywords
DaFExplizites und implizites WissenFormeln und RoutinenFremdsprachenunterrichtIdiomatikInterkulturalitätKausalitätKommunikationsstrategienKonjunktionenLinguistikModalitätSpracherwerbSprachwissenschaftWortschatzIhr Werk im Verlag Dr. Kovač
Möchten Sie Ihre wissenschaftliche Arbeit publizieren? Erfahren Sie mehr über unsere günstigen Konditionen und unseren Service für Autorinnen und Autoren.
Weitere Bücher des Autors
Strukturen und Besonderheiten fremder Sprachen
Unter besonderer Berücksichtigung des Chinesischen, Japanischen, Koreanischen, Arabischen, Spanischen und Ungarndeutschen
Hamburg 2019, ISBN 978-3-339-11120-3 (Print) | ISBN 978-3-339-11121-0 (eBook)
Koreanisch im Spiegel des Deutschen
Kontrastivlinguistische Analysen
Hamburg 2017, ISBN 978-3-8300-9576-7 (Print) | ISBN 978-3-339-09576-3 (eBook)