Hans-Peter HummelAbleitung und Konkretisierung eines ethisch fundierten Entrepreneurkonzepts
Eine interdisziplinäre Analyse
Nachhaltigkeits-Management – Studien zur nachhaltigen Unternehmensführung, volume 17
Hamburg 2015, 442 pages
ISBN 978-3-8300-8283-5 (print) |ISBN 978-3-339-08283-1 (eBook)
About this book deutschenglish
The text deals with the development of a theoretical substantiated concept for people who shape markets or other systems (= entrepreneur). It becomes apparent that an entrepreneur :- faces challenges which are too great for most people,
- needs an intrinsically motivated ethical basis,
- besides an economical point of view, a social and an ecological component are also of significance,
- etc.
- supports the shaping of the markets or other systems,
- also requires an ethical base too and
- faces stronger challenges than other companies.
- a highly perceived self-efficacy,
- a highly developed resilience,
- a bigger processing capacity for the short-term memory,
- to be more independent of social influences,
- etc.
Keywords
Corporate EntrepreneurshipEntrepreneurEthikKappelhoffKompetenzKomplexe SystemeNachhaltigkeitSoziale VerantwortungSustainabilityUnternehmerWirtschaftswissenschaftIhr Werk im Verlag Dr. Kovač
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Weiteres Buch des Autors
Ein ethisch fundiertes Corporate Entrepreneurship im gesellschaftlichen Kontext
Hamburg 2015, ISBN 978-3-8300-8791-5 (Print) |ISBN 978-3-339-08791-1 (eBook)