Siegfried GöschelSchulleitungsfortbildung und schulische Innovation
Wie kann die Haltung zu einer Innovation bei Führungskräften gemessen werden und wie verändert sie sich durch Fortbildung?
Schulentwicklung in Forschung und Praxis, volume 26
Hamburg 2014, 352 pages
ISBN 978-3-8300-7908-8 (print)
ISBN 978-3-339-07908-4 (eBook)
About this book deutschenglish
It was determined through a longitudinal section study, using the example of an advanced education course for head teachers, how advanced education has an effect on the approach and attitude as well as on the innovation-related action of the participants and consequently also on the quality of head teachers. Furthermore, the implementation rate of an innovation from the perspective of the principals was measured in terms of a survey.Keywords
EinstellungenFortbildungHall and HordHaltungenImplementierungInnovationSchulleitungUmsetzungsgradWirksamkeitIhr Werk im Verlag Dr. Kovač
Möchten Sie Ihre wissenschaftliche Arbeit publizieren? Erfahren Sie mehr über unsere günstigen Konditionen und unseren Service für Autorinnen und Autoren.