Dissertation: Die Relevanz muttersprachlicher Artikulationsdiagnostik bei türkischsprachigen Vorschulkindern und Konsequenzen der Vernachlässigung einer aussagekräftigen Diagnostik

Die Relevanz muttersprachlicher Artikulationsdiagnostik bei türkischsprachigen Vorschulkindern und Konsequenzen der Vernachlässigung einer aussagekräftigen Diagnostik

Schriftenreihe Gesundheitswissenschaften, Band 9

Hamburg 2016, 120 Seiten
ISBN 978-3-8300-7824-1

Artikulation, Diagnostik, Kinder, Logopädie, Mehrsprachigkeit, Sprachentwicklungsstörung, Sprachtherapie, Standardisierung, Test, Therapie, Türkisch, Türkisch-Artikulationstest, Validität

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This book provides:

  • Scientific support for speech and language therapists, educators, educational sciences and neighboring disciplines.
  • Standardized data for articulation diagnosis of Turkish-speaking preschool children in speech therapy.
  • Current research results concerning speech diagnostics bilingual preschool children.
  • Empirical results of the validity and normalization of the Turkish-Articulation-Test (TAT).
  • Contrastive diagnostic methods between monolingual and bilingual children.
  • Easy understandable illustrations and tables related to statistical diagnostics results of Turkish preschoolers.
  • Current data normalization for Turkish-speaking children growing up in Germany.

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