Sammelband: DidacTIClang: An Internet-based Didactic Approach for Language Teaching and Learning DidacTIClang: une didactique des langues intégrant internet

DidacTIClang: An Internet-based Didactic Approach for Language Teaching and Learning DidacTIClang: une didactique des langues intégrant internet

Buch beschaffeneBook-Anfrage

LINGUA – Fremdsprachenunterricht in Forschung und Praxis, volume 7

Hamburg , 226 pages

ISBN 978-3-8300-2878-9 (print) |ISBN 978-3-339-02878-5 (eBook)

About this book deutschenglishfrançais

This book, which addresses (future) language teachers and teaching methodologists, is based on the findings of the European project DidacTIClang (Comenius 2.1) and opens new perspectives on a true integration of the Internet into language didactics.

On the one hand, we show how communication and collaboration tools can be used to renew classroom practices, as they allow learners to go beyond simulation and use language as real actors in a social context.

Moreover we demonstrate how the development of new knowledge, strategies and competences can help learners to use online resources efficiently in order to develop strong and sustainable language competences and to achieve more autonomy.

Each chapter contains besides a theoretical introduction, at least one concrete proposal for a practical activity.

Ihr Werk im Verlag Dr. Kovač

Bibliothek, Bücher, Monitore

Möchten Sie Ihre wissenschaftliche Arbeit publizieren? Erfahren Sie mehr über unsere günstigen Konditionen und unseren Service für Autorinnen und Autoren.

Weiteres Buch der Herausgeber

Tagungsband: Aktuelle Tendenzen in der romanistischen Didaktik

Aktuelle Tendenzen in der romanistischen Didaktik

Hamburg , ISBN 978-3-8300-2765-2 (Print) |ISBN 978-3-339-02765-8 (eBook)