
Jochen Krautz Vom Sinn des Sichtbaren
John Bergers Ästhetik und Ethik als Impuls für die Kunstpädagogik am Beispiel der Fotografie
Schriften zur Kunstpädagogik und Ästhetischen Erziehung, volume 1
Hamburg 2004, 412 pages
ISBN 978-3-8300-1287-0 (print)
about this book deutsch english
This thesis represents the first systematic analysis of John Berger’s complex work as an author, art critic, aesthetician, theorist of photography, political essayist and much more to determine his aesthetical and ethical principles. According to Berger, art must always refer to life and give meaning by allowing what is visible to be experienced as part of a totality. Only then can art fulfil man’s ‘ontological right’ to meaning. As a consequence, art is tied to and oriented towards social values.
Erschienen unter Creative Commons Lizenz
keywords
Ästhetik Ästhetische Erziehung Ethik Fotodidaktik Fotografie Kunstdidaktik Kunstkritik Kunstpädagogik Kunsttheorie PädagogikIhr Werk im Verlag Dr. Kovač

Möchten Sie Ihre wissenschaftliche Arbeit publizieren? Erfahren Sie mehr über unsere günstigen Konditionen und unseren Service für Autorinnen und Autoren.